Blog

Evaluarea elevilor in Franta

Ne-am propus sa vedem cum se face evaluarea elevilor in alte sisteme de învățământ. Astăzi ne uitam la sistemul francez. Şcoala obligatorie din Franţa este structurata astfel: 6-11 ani – învățământ primar 11-15 ani – învățământ secundar. Invățământul primar Evaluarea elevilor Există două tipuri de evaluare a elevilor: evaluări periodice și evaluări standardizate Evaluările periodice […]

Evaluarea elevilor, episodul 2. Evaluarea in Belgia

Ne-am propus sa vedem cum se face evaluarea elevilor in alte sisteme de învățământ. Astăzi ne uitam la sistemul belgian, comunitatea franceza. Şcoala obligatorie din Belgia este structurata astfel: 6-12 ani – învățământ primar 12-18 ani – învățământ secundar. Exista 4 tipuri de școli: școli generale, școli tehnice, școli vocationale si școli de arta. Există […]

Evaluarea elevilor, episodul 1. Evaluarea in Austria

Testarea naţională a elevilor este unul dintre instrumentele utilizate în măsurarea şi monitorizarea sistematică a performanţei individuale a elevilor, a şcolilor şi a sistemelor naţionale de învăţământ. Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare care pot fi interne sau externe, formative sau sumative, şi li […]

Un adevărat pedagog

Un adevărat pedagog trebuie să emane calităţile pe care vrea să le insufle, trebuie să facă în aşa fel încât să fie contagios, stimulant, irezistibil!

În realitate, există trei categorii de educatori: – cei care pretind de la copiii lor sau de la elevii lor respectul anumitor reguli, dar în acelaşi timp arătând că ei înşişi nu respectă nimic; – cei care dau într-adevăr exemplu altora prin amor propriu, prin vanitate, pentru a-şi conserva prestigiul, dar care în secret îşi […]

Evaluare nationala clasa a 2

Ce urmaresc evaluarile nationale cls a II-a?

Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în școala, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe care elevul trebuie să le posede aptitudinile, abilitatile pe care el trebuie să si le însuşească contextul în care elevii vor fi puşi în fata unor […]

aprecierea elevilor

Măsuri eficiente de apreciere a muncii elevilor pentru a-i motiva

De ce Lăudăm? Cercetările arată că accentuarea activităţii elevilor ( de exmplu: lauda şi alte recompense ) este cea mai puternică unealtă pe care o are la îndemână profesorul şi singura de altfel. Această acţiune de sprijin/ întărire a activităţii elevilor îmbunătăţeşte următoarele aspecte : învăţarea şi realizarea obiectivelor motivaţia comportamentul concentrarea în clasă încrederea în […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]

O mai bună cunoaștere a elevilor, cu tot ce le este specific, poate ameliora procesul de educaţie și învăţarea

În studii și cercetări realizate în ţări dezvoltate din Europa, în Statele Unite ale Americii, dar și în ţara noastră tot mai frecvent se subliniază faptul că între societate și școală există o ruptura greu de depășit: societatea este postmodernă, în timp ce școala a rămas încă în stadiul modernităţii. Ca fenomen cultural general, postmodernismul […]

Au incredere elevii in profesori? Romania, pe ultimul loc in Europa la acest capitol

România se plasează pe ante-penultimul loc în lume și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește increderea elevilor in profesori. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a folosit întrebările din studiul internațional Global Teacher Status Index, ceea ce a permis realizarea unor analize comparative între modul în […]

Despre solidaritate în educație

În România există învățământ rural și învățământ urban. Învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și universitar. Școli cu bani, altele fără bani. Licee teoretice, tehnologice și vocaționale. Școli de stat, școli particulare, internaționale și alternative educaționale. Școli cu afterschool, școli fără afterschool. Școli de fițe, școli fără fițe. Școli cu 8-9 clase pe nivel, școli desființate […]

(A)tragem sau împingem?

Cred că cel mai controversat domeniu de interes public este educația. Părinți, profesori, specialiști au diverse opinii (cam prea diverse) despre educație. Probabil, e cel mai dezbătut subiect între persoanele cu copii sau care lucrează cu copii. Declarativ, toți vor binele copiilor. Bănuiesc  că, adânc în suflet, fiecare vrea asta. Pull or push? Aceasta este […]

Sunt sau nu sunt necesare Evaluările Naţionale de la cls A II-a, cls A IV-a si cls A VI-A?

 Ce sunt evaluările naţionale – EN II, EN IV, EN VI? Evaluările naţionale (EN II, EN IV, EN VI) au drept referenţial testările internaţionale TIMSS, PIRLS, PISA. Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în perioada școlarizarii, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe […]

Ce este PISA?

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor OECD / PISA este o evaluare standardizată internaţional, cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor societăţii cunoaşterii, vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile. Vârsta de 15 […]