Blog

Ministrul Copiilor

Finlanda a organizat o conferință de presă destinată numai copiilor, în care prim-ministrul, împreună cu doi miniștri, le-au răspuns copiilor la întrebări în direct. Ne-am imaginat că acest lucru ar fi posibil și la noi. Așa că am întrebat și noi copiii de vârstă școlară ce întrebări i-ar pune doamnei ministru al Educației, dacă această […]

Like

Ordin de ministru privind învăţare on-line

INSTRUCŢIUNE pentru crearea şi / sau intărirea capacității sistemului de învățământ preuniversitar prin învățare on-line Secțiunea 1 – Dispoziții generale Art. 1 (1) Prezenta Instrucțiune reglementează măsurile la nivelul Ministerului Educației şi Cercetării, al inspectoratelor școlare şi al unităților de învățământ preuniversitar în vederea continuării procesului de învățare la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar. (2) […]

Like

Consiliul clasei

Art. 60. — (1) Consiliul clasei funcționează în învățământul primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal și este constituit din – totalitatea personalului didactic care predă la clasa respectivă – din cel puțin un părinte delegat al comitetului de părinți al clasei, cu excepția claselor din învățământul postliceal și – pentru toate clasele, cu excepția celor […]

Like
abuz in scoli

Ce se înţelege prin abuz asupra copilului?

Prin abuz asupra copilului se înţelege orice acţiune voluntară a unei persoane care se află într-o relaţie de răspundere, încredere sau de autoritate faţă de acesta, prin care sunt periclitate viaţa, dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială, integritatea corporală, sănătatea fizică sau psihică a copilului şi se clasifică drept: – abuz fizic – emoţional […]

Like
situatii conflictuale

Rezolvarea situatiilor conflictuale sesizate de parinte

In conformitate cu Regulamentul cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant (1)Rezolvarea situatiilor conflictuale sesizate de parintele elevului se face prin discutii amiabile cu salariatul unitatii de invatamant implicat (educatorul / invatatorul / profesorul diriginte). Parintele are dreptul de a solicita ca la discutii sa participe si reprezentantul parintilor. In situatia in care discutiile amiabile nu […]

Like

Interzicerea pedepselor fizice şi a tratamentelor umilitoare

Copilul are dreptul la respectarea personalităţii şi individualităţii sale şi nu poate fi supus pedepselor fizice sau altor tratamente umilitoare ori degradante.Măsurile de disciplinare a copilului nu pot fi stabilite decât în acord cu demnitatea copilului, nefiind permise sub nici un motiv pedepsele fizice ori acelea care seaflă în legătură cu dezvoltarea fizică, psihică sau […]

Like
bullying elev

Agresiunea elev contra elev

Cuprins: I. Reguli generale; II. Abateri disciplinare și sancțiuni disciplinare; III. Infracțiuni și sancțiuni penale; IV. Contravenții și sancțiuni contravenționale; V. Delicte și răspundere civilă. I. REGULI GENERALE 1. Demnitatea este o valoare fundamentală caracteristică ființei umane care stă la baza tuturor drepturilor omului. Unul dintre drepturile fundamentale ale omului este dreptul la integritatea psihică […]

Like
cum devii profesor

Cum devii profesor

Ești tânăr absolvent de liceu. Pasiunea ta cea mai mare este matematica. Te-ai hotărât să urmezi facultatea de Matematică din cadrul Universității. Sau Limba și literatură română și dorești să urmezi facultatea de Litere. Între timp, ai descoperi ca ai pasiunea de a educa copiii și astfel te decizi să devii profesor. Iată cum procedezi: […]

Like

Școala e ca o domnișoară bătrână

Școala e ca o domnișoară bătrână. N-a mâncat nici ceapă și nici gura nu îi miroase. Nu încalcă niciodată legile in vigoare, nici atunci când are clase de 40 de copii, de aceea cere mereu copiilor corectitudine maximă. Nu încalcă niciodată regulile morale, ca atunci când faci meditații cu copiii de la clasă, de aceea […]

Like

Educația pe repede înainte

Ca părinți, am analizat și noi programa școlară pentru clasele V-VII, pentru materiile Matematică și Limba și Literatura Română. Astfel, am constatat că programa prevede foarte multe noțiuni noi și lecții de predat într-un timp foarte scurt. Din analiză ne-am dat seama că există foarte puțin timp alocat fiecărei noțiuni noi și că nu există […]

Like
bullying scoala

Ce sancțiuni se aplică în cazurile de bullying

Pe 22 noiembrie 2019 a intrat în vigoare Legea nr. 221/2019. Aceasta reglementează juridic pentru prima dată în România fenomenul sociologic prezent în școli cunoscut drept „bullying”. Potrivit art. 94 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului sunt interzise cinci forme de abuz asupra copilului: – fizic – emotional – […]

Like
8 competente cheie

Cele 8 competențe cheie

Descriptivul competențelor cheie europene – traducere și adaptare după Recomandarea Parlamentului European si a Consiliului privind competențele cheie pentru învățarea pe parcursul întregii vieți (2006/962/EC1). Într-o lume din ce în ce mai globalizată, persoanele au nevoie de o gamă largă de abilități pentru a se adapta și a prospera într-un mediu aflat în rapidă schimbare. […]

Like

Ce înseamnă curriculum, planuri cadru, arie curriculară

Pentru a ne fi mai ușor să înțelegem anumiți termeni folosiți în educație, iată mai jos o sinteză a celor mai uzuali termeni. Curriculum În literatura pedagogică actuală nu există încã un consens privind definirea conceptului de curriculum. Totuşi, majoritatea definiţiilor actuale încorporează câteva elemente definitorii comune: – curriculum-ul reprezintã ansamblul documentelor şcolare care fac referire […]

Like

Petiție pentru planul cadru pentru învățământul gimnazial

Către,                                                                                                                          Ministerul Educației Naționale                                                                              Ministerul Muncii și Justiției Sociale Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție Avocatul poporului – Avocatul Copilului Ministerul Sanatații Având în vedere următoarele prevederi legale: Ordinul de ministru nr. 3590/2016 Planul cadru pentru învățământul gimnazial, care prevede pentru clasele a VII-a și VIII-a (vârstă aprox 13-14 ani) un număr minim de […]

Like
abuz asupra elevului

Agresiunea profesorului contra elevlui

Un elev este agresat de un cadru didactic sau de altcineva din personalul școlii. Ce responsabilități are cel care află de acel abuz? Ce se întâmplă cu agresorul? Asociația VeDem Just răspunde unei situații întâlnite în școlile noastre: un elev este agresat de un cadru didactic sau de altcineva din rândul personalului școlii. Am analizat […]

Like
inspectie scoala

Poveștile Valentinei – Inspecția în Anglia

Valentina are doi copii : Mihai (11 ani) şi Sofia (9 ani). În iunie 2018, a emigrat în Marea Britanie. N-a fost, nu este şi nu va fi uşor, dar Valentina este convinsă că a luat cea mai bună decizie a vieții sale. Când a plecat acolo, Valentina avea în bagaj două mituri despre educaţia de […]

Like
scrisoare

Manifest

Un grup de 30 de părinți au trimis un manifest către Președintele României, Comisiilor de învățământ, Ministerului Educației, al Sănătății și către inspectoratul scolar, prin care vor să tragă un semnal de alarmă asupra situației dezastuoase a învățământului românesc, inclusiv asupra evaluării naționale 2020-2021. Reproducem, mai jos, manifestul lor. MANIFEST Președintelui României Președintelui Senatului- Comisia […]

Like

Sistemul de învățământ românesc: o radiografie

De-a lungul timpului au existat o multitudine de cercetări naționale și internaționale, care au analizat sistemele de învățământ din mai multe țări, printre care și România. Am sintetizat rezultatele câtorva dintre aceste cercetări, iar acestea sunt câteva concluzii desprinse din aceste rapoarte. Rezultatele elevilor ♦  Dacă în clasa a doua evaluările naţionale arată că 86% […]

Like

Cât de multă temă pentru acasă este prea multă?

Utilitatea temei pentru acasă a fost subiectul multor ani de dezbateri, iar în ultimii ani această idee și-a găsit locul și în spațiul public din România. Se ridică astfel întrebarea „Cât de multă temă pentru acasă este prea multă?” Iată că a apărut și în România primul studiu care investighează utilitatea temei pentru acasă la […]

Like
impreuna

Poveștile Valentinei – nu există treaba mea şi treaba ta. Există treaba noastră, şcoală şi părinte.

Valentina are doi copii : Mihai (11 ani) şi Sofia (9 ani). În iunie 2018, a emigrat în Marea Britanie. N-a fost, nu este şi nu va fi uşor, dar Valentina este convinsă că a luat cea mai bună decizie a vieții sale. Când a plecat acolo, Valentina avea în bagaj două mituri despre educaţia de […]

Like