Blog

Cat costa educaţia gratuita in România – Studiu Salvaţi copiii 2018

In Romania, educatia este gratuita doar in lege. In 2010, un studiu realizat de Organizatia Salvati Copiii arata, in premiera, ca educatia este, in Romania, gratuita doar in teorie.  In medie, suma pe care elevul o aducea de acasa, pentru a beneficia de educatie, era, atunci, de 1.490 de lei. (vedeti aici raportul din 2010) […]

Cine știe cum o mai fi și anul ăsta?

Printre frumoasele noastre tradiții de toamnă, după număratul bobocilor și producția de tulburel, se află și începutul anului școlar. E adevărat, pe lista asta de obiceiuri suntem în proces de inaugurare și cu Sfântul Ignat de septembrie, dar ăsta e un subiect de discutat separat. Școlile își redeschid porțile. Un moment de adâncă emoție pentru […]

Codul de etică din invătământul preuniversitar

După 7 ani de la apariția Legii Educației Naționale și a Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5550/ 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului național de etică din învățământul preuniversitar., se pare că începând cu anul școlar 2018-2019 vom avea un Cod de Etică pentru Învățământul Preuniversitar. Federația Națională […]

Ciclurile curriculare în învăţământ

Ciclurile curriculare în învăţământul preuniversitar sunt: De achiziţii fundamentale Clasa pregatitoare clasele I şi a II-a – are ca obiective majore acomodarea la cerinţele sistemului şcolar şi alfabetizarea iniţială. Acest ciclu curricular vizează asimilarea elementelor de bază ale principalelor limbaje convenţionale (scris, citit, calcul aritmetic), stimularea copilului în vederea perceperii, cunoaşterii şi stăpânirii mediului apropiat, […]

scoala in Italia

Evaluarea elevilor, episodul 7. Evaluarea in Italia

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2017/2018

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Scoala Germania

Evaluarea elevilor, episodul 6. Evaluarea in Germania

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Evaluarea elevilor, episodul 5. Evaluarea in Franta

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Evaluarea elevilor, episodul 4. Evaluarea in Finlanda

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Evaluarea elevilor, episodul 3. Evaluarea in Danemarca

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Scoala Belgia

Evaluarea elevilor, episodul 2. Evaluarea in Belgia

Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare. În ciuda acestor diferenţe în abordarea evaluării elevilor, procesul de evaluare a rezultatelor învăţării face parte din structura generală a sistemelor de învăţământ. În toate ţările, evaluarea elevilor este parte integrantă a procesului de predare-învăţare şi de […]

Evaluarea elevilor, episodul 1. Evaluarea in Austria

Testarea naţională a elevilor este unul dintre instrumentele utilizate în măsurarea şi monitorizarea sistematică a performanţei individuale a elevilor, a şcolilor şi a sistemelor naţionale de învăţământ. Evaluarea elevilor în Europa prezintă un tablou complex care cuprinde o varietate de instrumente şi metode de evaluare care pot fi interne sau externe, formative sau sumative, şi li […]

Un adevărat pedagog

Un adevărat pedagog trebuie să emane calităţile pe care vrea să le insufle, trebuie să facă în aşa fel încât să fie contagios, stimulant, irezistibil!

În realitate, există trei categorii de educatori: – cei care pretind de la copiii lor sau de la elevii lor respectul anumitor reguli, dar în acelaşi timp arătând că ei înşişi nu respectă nimic; – cei care dau într-adevăr exemplu altora prin amor propriu, prin vanitate, pentru a-şi conserva prestigiul, dar care în secret îşi […]

Evaluare nationala clasa a 2

Ce urmaresc evaluarile nationale cls a II-a?

Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în școala, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe care elevul trebuie să le posede aptitudinile, abilitatile pe care el trebuie să si le însuşească contextul în care elevii vor fi puşi în fata unor […]

aprecierea elevilor

Măsuri eficiente de apreciere a muncii elevilor pentru a-i motiva

De ce Lăudăm? Cercetările arată că accentuarea activităţii elevilor ( de exmplu: lauda şi alte recompense ) este cea mai puternică unealtă pe care o are la îndemână profesorul şi singura de altfel. Această acţiune de sprijin/ întărire a activităţii elevilor îmbunătăţeşte următoarele aspecte : învăţarea şi realizarea obiectivelor motivaţia comportamentul concentrarea în clasă încrederea în […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]

O mai bună cunoaștere a elevilor, cu tot ce le este specific, poate ameliora procesul de educaţie și învăţarea

În studii și cercetări realizate în ţări dezvoltate din Europa, în Statele Unite ale Americii, dar și în ţara noastră tot mai frecvent se subliniază faptul că între societate și școală există o ruptura greu de depășit: societatea este postmodernă, în timp ce școala a rămas încă în stadiul modernităţii. Ca fenomen cultural general, postmodernismul […]

Au incredere elevii in profesori? Romania, pe ultimul loc in Europa la acest capitol

România se plasează pe ante-penultimul loc în lume și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește increderea elevilor in profesori. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a folosit întrebările din studiul internațional Global Teacher Status Index, ceea ce a permis realizarea unor analize comparative între modul în […]

Despre solidaritate în educație

În România există învățământ rural și învățământ urban. Învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și universitar. Școli cu bani, altele fără bani. Licee teoretice, tehnologice și vocaționale. Școli de stat, școli particulare, internaționale și alternative educaționale. Școli cu afterschool, școli fără afterschool. Școli de fițe, școli fără fițe. Școli cu 8-9 clase pe nivel, școli desființate […]