Blog

Codul de etică din invătământul preuniversitar

După 7 ani de la apariția Legii Educației Naționale și a Ordinului ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5550/ 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului național de etică din învățământul preuniversitar., se pare că începând cu anul școlar 2018-2019 vom avea un Cod de Etică pentru Învățământul Preuniversitar. Federația Națională […]

Ciclurile curriculare în învăţământ

Ciclurile curriculare în învăţământul preuniversitar sunt: De achiziţii fundamentale Clasa pregatitoare clasele I şi a II-a – are ca obiective majore acomodarea la cerinţele sistemului şcolar şi alfabetizarea iniţială. Acest ciclu curricular vizează asimilarea elementelor de bază ale principalelor limbaje convenţionale (scris, citit, calcul aritmetic), stimularea copilului în vederea perceperii, cunoaşterii şi stăpânirii mediului apropiat, […]

scoala in Italia

Evaluarea elevilor, episodul 7. Evaluarea in Italia

Şcoala obligatorie din Italia începe la 6 ani, durează 10 ani si este structurata astfel: 6-11 ani – învățământ primar 11-14 ani – învățământ secundar inferior 14-16 ani – învățământ secundar superior Invățământul primar Evaluarea elevilor Evaluarea elevilor este atât formativă cât și sumativă și se concentrează asupra proceselor de învățare ale elevilor, precum și […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2017/2018

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Scoala Germania

Evaluarea elevilor, episodul 6. Evaluarea in Germania

Şcoala obligatorie din Germania este structurata astfel: 6-10 ani – învățământ primar - dupa acesta elevii se vor orienta catre alte tipuri de scoli, in functie de abilitatile academice si de aspiratiile acestora si ale parintilor. 10-16 ani – învățământ secundar Invatamantul secundar este de mai multe forme: Gymnazium – de la 10 la 16 […]

Evaluarea elevilor, episodul 5. Evaluarea in Franta

Şcoala obligatorie din Franţa este structurata astfel: 6-11 ani – învățământ primar 11-15 ani – învățământ secundar. Invățământul primar Evaluarea elevilor Există două tipuri de evaluare a elevilor: evaluări periodice și evaluări standardizate Evaluările periodice In școala primară, cadrele didactice fac evaluări periodice, la fiecare ciclu, pentru a testa abilitățile dobândite de elevi. Aceste evaluări nu […]

Evaluarea elevilor, episodul 4. Evaluarea in Finlanda

Invățământul obligatoriu începe la vârsta de 7 ani și durează 9 ani. Se realizeaza într-un singur ciclu, numit educație de bază. Cuprinde clasele 1-9. Învățământul secundar este asigurat de instituțiile de învățământ secundar superior și profesional. Vârsta generală a celor care participa la studii este de la 16 la 19 ani. Evaluarea elevilor În învățământul […]

Evaluarea elevilor, episodul 3. Evaluarea in Danemarca

Invățământul obligatoriu începe la vârsta de 6 ani și durează 10 ani. Se realizează într-un singur ciclu si constă dintr-un an preșcolar (gradul 0) și nouă ani școlari (clasele 1-9). Este posibilă prelungirea învățământului obligatoriu cu o clasă a zecea, dar aceasta rămâne opțională. În urma absolvirii învățământului primar și secundar elevii sunt liberi să […]

Scoala Belgia

Evaluarea elevilor, episodul 2. Evaluarea in Belgia

Şcoala obligatorie din Belgia, comunitatea franceza, este structurata astfel: 6-12 ani – învățământ primar 12-18 ani – învățământ secundar. Exista 4 tipuri de școli: școli generale, școli tehnice, școli vocationale si școli de arta. Există 3 tipuri diferite de școli în Belgia: școli publice, școli publice subvenționate și școli gratuite, care sunt în mod obișnuit […]

Evaluarea elevilor, episodul 1. Evaluarea in Austria

Şcoala obligatorie din Austria este structurata astfel: 6-10 ani – învățământ primar 10-14 ani – învățământ gimnazial. Acesta este de 2 categorii: scoala secundata academica - AHS (Allgemeinbildende Höhere Schule). Pentru a putea frecventa AHS elevul trebuie sa aiba anumite note. noua şcoala secundara – NMS (neue Mittelschule). Dupa noua şcoala secundara elevul nu poate […]

Un adevărat pedagog

Un adevărat pedagog trebuie să emane calităţile pe care vrea să le insufle, trebuie să facă în aşa fel încât să fie contagios, stimulant, irezistibil!

În realitate, există trei categorii de educatori: – cei care pretind de la copiii lor sau de la elevii lor respectul anumitor reguli, dar în acelaşi timp arătând că ei înşişi nu respectă nimic; – cei care dau într-adevăr exemplu altora prin amor propriu, prin vanitate, pentru a-şi conserva prestigiul, dar care în secret îşi […]

Evaluare nationala clasa a 2

Ce urmaresc evaluarile nationale cls a II-a?

Încă din momentul introducerii Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a, evaluarea testelor administrate în cadrul acestei evaluării a reprezentat o adevărată provocare, dorindu-se a fi o evaluare specifică, diferită de cea curentă la clasă, în urma căreia se acordă note sau calificative. Elaborarea testelor s-a realizat, încă de […]

aprecierea elevilor

Măsuri eficiente de apreciere a muncii elevilor pentru a-i motiva

De ce Lăudăm? Cercetările arată că accentuarea activităţii elevilor ( de exmplu: lauda şi alte recompense ) este cea mai puternică unealtă pe care o are la îndemână profesorul şi singura de altfel. Această acţiune de sprijin/ întărire a activităţii elevilor îmbunătăţeşte următoarele aspecte : învăţarea şi realizarea obiectivelor motivaţia comportamentul concentrarea în clasă încrederea în […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 - 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]

O mai bună cunoaștere a elevilor, cu tot ce le este specific, poate ameliora procesul de educaţie și învăţarea

În studii și cercetări realizate în ţări dezvoltate din Europa, în Statele Unite ale Americii, dar și în ţara noastră tot mai frecvent se subliniază faptul că între societate și școală există o ruptura greu de depășit: societatea este postmodernă, în timp ce școala a rămas încă în stadiul modernităţii. Ca fenomen cultural general, postmodernismul […]

Au incredere elevii in profesori? Romania, pe ultimul loc in Europa la acest capitol

România se plasează pe ante-penultimul loc în lume și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește increderea elevilor in profesori. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a folosit întrebările din studiul internațional Global Teacher Status Index, ceea ce a permis realizarea unor analize comparative între modul în […]

Pasiunea cadrului didactic, sfinții și abuzul

Învățătoarea copilului a intrat în concediu de maternitate.  După ea s-au perindat într-un an două învățătoare suplinitoare care i-au bulversat pe copii. Părinții au încercat să convingă învățătoarea inițială să revină după un an înapoi la catedra. I-au cerut să aleagă între pasiunea ei de cadru didactic și dăruirea de părinte.  Au avut un atu […]

marcel bartic

Despre solidaritate în educație

În România există învățământ rural și învățământ urban. Învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și universitar. Școli cu bani, altele fără bani. Licee teoretice, tehnologice și vocaționale. Școli de stat, școli particulare, internaționale și alternative educaționale. Școli cu afterschool, școli fără afterschool. Școli de fițe, școli fără fițe. Școli cu 8-9 clase pe nivel, școli desființate […]

(A)tragem sau împingem?

Cred că cel mai controversat domeniu de interes public este educația. Părinți, profesori, specialiști au diverse opinii (cam prea diverse) despre educație. Probabil, e cel mai dezbătut subiect între persoanele cu copii sau care lucrează cu copii. Declarativ, toți vor binele copiilor. Bănuiesc  că, adânc în suflet, fiecare vrea asta. Pull or push? Aceasta este […]