Profesorul nu poate rămâne ancorat în strategiile didactice ale vremurilor trecute – Interviu cu Cristina Tunegaru

  • Post category:Interviuri

Pe Cristina Tunegaru am cunoscut-o acum câţiva ani, la o şcoală de vară pentru copii din medii defavorizate, undeva în sudul României. O ştiam după nume – făcuse valuri în media cu luările ei de poziţie revoluţionare referitoare la şcoala…

Continue Reading Profesorul nu poate rămâne ancorat în strategiile didactice ale vremurilor trecute – Interviu cu Cristina Tunegaru

Supravegherea sănătăţii personalului angajat în învăţământ

Potrivit art. 233 din LEN 1/2011 personalul didactic cuprinde persoanele din sistemul de învăţământ responsabile cu instruirea şi educaţia. Din categoria personalului didactic pot face parte persoanele care îndeplinesc următoarele condiții: - condiţiile de studii prevăzute de lege, - care au capacitatea…

Continue Reading Supravegherea sănătăţii personalului angajat în învăţământ

Conduita morală specifică cadrelor didactice

Conform art. 280 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011: (1) Personalul didactic, personalul didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea cu vinovăţie a îndatoririlor ce le revin potrivit…

Continue Reading Conduita morală specifică cadrelor didactice

Școala știe să descurajeze, să pună piedici și să ceară mai mult decât poate da – și anume timp – Interviu cu Alexia Udrişte-Olteanu

  • Post category:Interviuri

Pe Alexia Udrişte-Olteanu, viaţa pare să o fi răsfăţat cu multe daruri. La doar 23 de ani, după cinci ani de activitate ca freelancer, a ajuns un nume cunoscut pe piaţa artistică de la noi. A ilustrat mai multe cărţi,…

Continue Reading Școala știe să descurajeze, să pună piedici și să ceară mai mult decât poate da – și anume timp – Interviu cu Alexia Udrişte-Olteanu

Cum să NU ţipi la elevi

 „Profesorii țipă încercând să deschidă uși pe care le-au închis tot ei. Nu poți cere unui copil pe care nu l-ai ascultat să te asculte.” (T.R., învăţător, sistemul de Stat, 10 ani de experienţă) Am întrebat cinci cadre didactice –…

Continue Reading Cum să NU ţipi la elevi

Ținem în mână destine și avem datoria să le dăm un sens – interviu cu Cristina Ardeleanu

  • Post category:Interviuri

Cristina Ardeleanu este, de aproape 30 de ani, învăţătoare. Unul dintre acei oameni din sistemul educaţional care chiar îşi pun sufletul în îndeplinirea menirii lor. Am cunoscut-o pe Facebook, într-un moment în care şcoala copilului meu mă decepţionase până la…

Continue Reading Ținem în mână destine și avem datoria să le dăm un sens – interviu cu Cristina Ardeleanu

O şcoală frumoasă se face cu oameni frumoşi – interviu cu Cristina Ardeleanu

  • Post category:Interviuri

Cristina Ardeleanu este, de aproape 30 de ani, învăţătoare. Unul dintre acei oameni din sistemul educaţional care chiar îşi pun sufletul în îndeplinirea menirii lor. Am cunoscut-o pe Facebook, într-un moment în care şcoala copilului meu mă decepţionase până la…

Continue Reading O şcoală frumoasă se face cu oameni frumoşi – interviu cu Cristina Ardeleanu

Orarul școlar

Orarul școlar - elaborarea schemei orare se realizează la nivelul conducerii unităților de învățământ prin procedură internă, în conformitate cu: - prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare - Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor…

Continue Reading Orarul școlar

„Școala ar trebui să fie un loc unde să poți greși fără să ți se taie capul” – interviu cu Adriana Moca

  • Post category:Interviuri

Adriana Moca a absolvit UNATC la secţia actorie (clasa profesoarei Sanda Manu) şi a continuat să se perfecţioneze în domeniu la Paris, cu o licență în teatrologie la Institut d’Études Théâtrales. De asemenea, a obţinut un titlu de master în…

Continue Reading „Școala ar trebui să fie un loc unde să poți greși fără să ți se taie capul” – interviu cu Adriana Moca

Doar 2% dintre şcolile gimnaziale din judeţul Iaşi publică hotărârile consiliului de administrație pe site

După ce am analizat situaţia din Municipiile Bucureşti si Braşov si judeţul Cluj, am continuat seria monitorizărilor instituțiilor de învățământ, cu analiza site-urilor şcolilor, liceelor și colegiilor din judeţul Iaşi pentru a evalua gradul de transparență decizională a acestora. Am…

Continue Reading Doar 2% dintre şcolile gimnaziale din judeţul Iaşi publică hotărârile consiliului de administrație pe site

Doar 4% dintre şcolile gimnaziale din Bucureşti au componența consiliului de administrație pe site

După ce am analizat situaţia din municipiul Braşov si judeţul Cluj, am continuat seria monitorizărilor instituțiilor de învățământ, cu analiza site-urilor şcolilor, liceelor și colegiilor din Bucureşti pentru a evalua gradul de transparență decizională a acestora. Am luat in calcul şcolile, liceele si colegiile.

Dintre cele 161 de scoli din Bucureşti:

  • 83.8% au un website accesibil;
  • 32.3% au afişat regulamentul scolii pe site ;
  • 8.7% au publicat bugetul anual de venituri și cheltuieli;
  • 3.73% au componența consiliului de administrație la vedere;
  • 0.6% postează hotărârile consiliului de administrație.
previous arrow
next arrow
Shadow
Slider

(mai mult…)

Continue Reading Doar 4% dintre şcolile gimnaziale din Bucureşti au componența consiliului de administrație pe site

Evaluarea elevilor, episodul 15. Evaluarea în Spania

Învățământul de bază este obligatoriu și gratuit si se desfasoara în școli finanțate din fonduri publice. Aceasta durează 10 ani și este împărțită în două etape:      Învățământul primar, care se desfasoara în școlile primare. Acesta dureaza 6 ani, între…

Continue Reading Evaluarea elevilor, episodul 15. Evaluarea în Spania

Procedura declanşării şi desfăşurării cercetării disciplinare a personalului didactic

Procedura declanşării şi desfăşurării cercetării disciplinare a personalului didactic 1. Pentru a se putea declanşa procedura de cercetare disciplinară a personalului didactic trebuie să existe o sesizare/petiţie/reclamaţie adresată instituţiei de învăţământ. Sesizarea/petiţia/reclamaţia trebuie să fie formulată în scris și trebuie…

Continue Reading Procedura declanşării şi desfăşurării cercetării disciplinare a personalului didactic

Evaluarea elevilor, episodul 14. Evaluarea în România

Sistemul național de învățământ cuprinde următoarele niveluri: 1. Invățământul primar (ISCED 1) clasa pregătitoare clasele I—IV. 2. Invățământul secundar inferior sau gimnazial(ISCED 2) sau gimnazial, care cuprinde clasele V—VIII. Accesul al nivelul superior se realizează prin examen de evaluare națională și de…

Continue Reading Evaluarea elevilor, episodul 14. Evaluarea în România

Doar 30% dintre şcolile gimnaziale din Braşov au afişat regulamentul şcolii pe site

După ce am analizat situația din judeţul Cluj, am continuat seria monitorizărilor instituțiilor de învățământ cu analiza site-urilor şcolilor, liceelor și colegiilor din oraşul Braşov pentru a evalua gradul de transparență decizională a acestora. Am luat in calcul şcolile, liceele si colegiile.

Dintre cele 19 scoli din oraşul Braşov:

  • 78.9% au un website accesibil;
  • 31.6% au afişat regulamentul scolii pe site ;
  • 5.2% au publicat bugetul anual de venituri și cheltuieli;
  • 26.3% au componența consiliului de administrație la vedere;
  • 10.5% postează hotărârile consiliului de administrație.
previous arrow
next arrow
Shadow
Slider

(mai mult…)

Continue Reading Doar 30% dintre şcolile gimnaziale din Braşov au afişat regulamentul şcolii pe site

Bullying la şcoala? Ce e de făcut si cine trebuie sa intervină?

Modul de relaționare al instituțiilor din București în cazul unor violențe de tip bullying, comise în unitățile de învățământ 1. Un copil victima a bullying-ului va anunţa ceea ce i se întâmpla, in prima fază (de la apariţia primelor conflicte,…

Continue Reading Bullying la şcoala? Ce e de făcut si cine trebuie sa intervină?