Blog

Procedura declanşării şi desfăşurării cercetării disciplinare a personalului didactic

Procedura declanşării şi desfăşurării cercetării disciplinare a personalului didactic 1. Pentru a se putea declanşa procedura de cercetare disciplinară a personalului didactic trebuie să existe o sesizare/petiţie/reclamaţie adresată instituţiei de învăţământ. Sesizarea/petiţia/reclamaţia trebuie să fie formulată în scris și trebuie înregistrată la registratura unităţii de învăţământ. Autosesizarea reprezintă sesizarea din oficiu a unității de învățământ […]

Like
evaluarea elevilor in Romania

Evaluarea elevilor, episodul 14. Evaluarea în România

Sistemul național de învățământ cuprinde următoarele niveluri: 1. Invățământul primar (ISCED 1) clasa pregătitoare clasele I—IV. 2. Invățământul secundar inferior sau gimnazial(ISCED 2) sau gimnazial, care cuprinde clasele V—VIII. Accesul al nivelul superior se realizează prin examen de evaluare națională și de repartizare în unități de învățământ secundar superior. 3 .Invățământul secundar superior (ISCED 3) învăţământ liceal, care […]

Like

Doar 30% dintre şcolile gimnaziale din Braşov au afişat regulamentul şcolii pe site

După ce am analizat situația din judeţul Cluj, am continuat seria monitorizărilor instituțiilor de învățământ cu analiza site-urilor şcolilor, liceelor și colegiilor din oraşul Braşov pentru a evalua gradul de transparență decizională a acestora. Am luat in calcul şcolile, liceele si colegiile. Dintre cele 19 scoli din oraşul Braşov: 78.9% au un website accesibil; 31.6% […]

Like
bullying scoala

Bullying la şcoala? Ce e de făcut si cine trebuie sa intervină?

Modul de relaționare al instituțiilor din București în cazul unor violențe de tip bullying, comise în unitățile de învățământ 1. Un copil victima a bullying-ului va anunţa ceea ce i se întâmpla, in prima fază (de la apariţia primelor conflicte, de cele mai multe ori, verbale) invatătorului, profesorului diriginte sau profesorului de serviciu pe şcoala, […]

Like
Scoala Portugalia

Evaluarea elevilor, episodul 13. Evaluarea in Portugalia

Învățământul de bază durează 9 ani și este împărțit în 3 cicluri secvențiale. Fiecare ciclu trebuie să il completeze și să se bazeze pe cel precedent, într-o perspectivă globală:    Primul ciclu corespunde primilor patru ani de școlarizare (clasele 1-4);      al doilea ciclu corespunde următorilor doi ani (aceste două cicluri reprezintă împreună învățământul primar) […]

Like

Ce este studiul Talis

Prezentare TALIS Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (TALIS) este primul studiu internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli. Acest studiu reprezintă o ocazie pentru profesorii și directorii instituțiilor de învățământ de a contribui la analiza sistemului educațional și dezvoltarea politicii educaționale. Analiza transnațională realizată în cadrul […]

Like
competitie

Nu ne dăm seama că, de fapt, competiția e cu noi înșine. Cu propriile noastre limite.

Zilele trecute am avut parte de un exercițiu pedagogic care m-a impresionat foarte mult. Am asistat la o oră, în care un copil a învățat să numere de la unu la zece. Cele câteva secunde, în care a reușit să parcurgă exercițiul, mi s-au părut efectiv interminabile. Profesoara era lângă el, încurajându-l, bătând din palme […]

Like
transperenta buget cluj

Sub 4% dintre liceele din județul Cluj își publică bugetul pe site

In şcoala transparenta decizională nu este materie opţională Pornind de la o idee a elevilor din Timiş, CJE Timiș, am continuat seria monitorizărilor instituțiilor de învățământ, cu analiza site-urilor şcolilor, liceelor și colegiilor din județul Cluj pentru a evalua gradul de transparență decizională a acestora. Am luat in calcul şcolile, liceele si colegiile. Dintre cele […]

Like

Evaluarea elevilor, episodul 12. Sistemul de învăţământ din Polonia

Odata cu transformarile politice (caderea regimului communist) din 1989, sistemul de educatie din Polonia a trecut prin schimbari majore, in aproape toate aspectele, incluzand structura, organizarea, managementul si curricula/programa de baza. Ca rezultat s-au dezvoltat anumite aspecte descrise mai jos: Combinarea guvernarii centralizate (legi/reguli pentru care sunt responsabili Ministrul educatiei si Ministrul Stiintei si invatamantului […]

Like
copil repetent

Repetenția nu rezolvă problemele copiilor

Am fost tentată de-a lungul timpului să las repetenți. N-am lăsat niciodată în 23 de ani, pentru că nu am văzut rezolvarea problemelor lor în a-i lăsa repetenți. La un moment dat, am primit în clasă pe unul care repeta clasa a II-a a treia oară. Depășea vârsta de școlarizare corespunzătoare clasei dacă-l mai lăsam […]

Like
draga dascal

Dragă dascăl…

Dragă dascăl, Mulțumesc. Te apreciez. Meseria pe care ți-ai ales-o este, poate, printre cele mai solicitante meserii, dar cu rezultate minunate. Cum să nu fie minunat, când tu ai șansa să fii arhitectul unei vieți de om? Și nu e doar un om. Sunt mii de vieți pe care le poți influența în bine. Știu […]

Like
Scoala Elvetia

Evaluarea elevilor, episodul 11. Evaluarea in Elveţia

Sistemul elvetian de invatamant este descentralizat si autonom. Constitutia Elvetiei deleaga cantoanelor autoritatea asupra sistemului de invatamant. Limba de predare in cantonul respectiv stabileste limba de predare in scoli. Învățământul obligatoriu in Elveţia începe la 4 ani, durează 11 ani si se finalizează la vârsta de 15/16 ani. invățământul primar (Primarschule / école primaire / […]

Like
copil abuzat

Învaţă-ţi copilul să spună NU. Cu voce tare. Învaţă-l să fie nesupus.

Nimic nu sperie mai mult un părinte decât posibilitatea că cineva ar putea să-i facă ceva copilului lui. Asta face că, cel puţin în zonele metropolitane, copiii să fie însoţiţi până la vârste mai înaintate. Soluţia nu e să ţii copilul într-o ”bulă” de siguranţă. Soluţia e să educi copiii astfel încât să se descurce […]

Like
educatie-cu-blandete

Scrisoare de Crăciun. Pentru Rareș

E noapte. E aproape Crăciun. Nu pot dormi și mă bucur de priveliște și de mireasmă. Exact langă pat tronează un ditamai bradul, împodobit de Rareș, băiatul meu. Rareș doarme liniștit langă mine. Nu pot să nu gândesc cât de mult mă bucur că l-am lăsat, până la urmă,  să îmi ocupe jumătate de cameră […]

Like

Din jurnalul unei învățătoare…

“Moș Crăciun azi vine-n oraaaaaș”…. Asta aud în minte de vreo câteva zile și cu greu mă împart între pregătirea psihică și didactică pentru inspecția de grad II și pregătirea pentru serbarea de Crăciun. Proiecte, agitație, emoție, nopți nedormite sau cu treziri repetate ca “deee’”, ideile faine vin când subconștientul lucrează intens, ajung în clasă […]

Like
copil perfect

De ce cerem de la copiii noștri să fie ceea ce noi nu am putut fi?

Cred că fiecare cunoaşte exemple de părinți cu o educație limitată, care sunt primii care își înscriu copiii la concursuri, diplome, lecții de tot felul, atât în școală, cât și în afara ei. În clasele primare pun presiune pe copii să fie primii, cer teme multe, iar mai apoi constată că nu mai au cu […]

Like

Transferul elevilor

Transferul elevilor ART. 148 Copiii şi elevii au dreptul să se transfere de la o formaţiune de studiu la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, […]

Like
Scoala Norvegia

Evaluarea elevilor, episodul 10. Evaluarea in Norvegia

Educația obligatorie (Grunnskolen) din Norvegia începe la 6 ani, durează 10 ani si este împărțită în două etape principale: 6-13 ani școala primară (barnetrinnet) 13-16 ani școala secundară inferioară (ungdomstrinnet) Învățământul secundar superior (videregående opplæring) nu este obligatoriu, dar tinerii care au absolvit învățământul obligatoriu au dreptul la trei ani de învățământ și formare secundară […]

Like
scoala buna

Cum stă treaba, de fapt, cu şcolile „bune”

Ştiu un băieţel care a schimbat trei învăţători până în clasa a treia. Cel mai mult i-a plăcut de domnul acela bătrân, pensionar de multă vreme, care s-a întors la şcoală special pentru ei, când nu s-a găsit nici un alt doritor pentru post. Avea multe cărţi şi le dădea şi lor, să citească. Pe […]

Like
Educatie cu blandete

Nu încuraja, profesore, ura față de el. Repară-l! Prin iubire!

Eu sunt profesor. Și mamă. Și în timpul “liber” mă ocup cu perfecționarea (master-ul). Azi, la cursul de management, discutăm despre comportamente negative. Colegii mei, majoritatea profesori se plâng și caută soluții de excludere a unui copil de clasa a V-a din cauza comportamentului agresiv, ocazional. Ok… aștept, fără să intervin, cum toți parcă urmează […]

Like