Blog

raspunderea disciplinara a profesorilor

Răspunderea juridică disciplinară în cadrul Ministerului Educaţiei Naționale

Răspunderea juridică disciplinară în cadrul Ministerului Educaţiei Naționale Generalități privind răspunderea juridică disciplinară Sancţionarea angajaților este un act de cele mai multe ori ingrat, dar în acelaşi timp necesar pentru buna desfăşurare a activităţii manageriale. Atragerea răspunderii disciplinare a angajaților vizează două aspecte, respectiv aspectele de fond si aspectele de procedură. Aspectele de fond se […]

Ciclurile curriculare în învăţământ

Ciclurile curriculare reprezinta periodizari/ segmentari ale scolaritatii pe mai multi ani de studiu, care au in comun anumite finalitati educationale si sisteme metodologice. Din punct de vedere structural si functional, periodizarea scolaritatii pe cicluri curriculare a stat la baza generarii planurilor de invatamant, programelor si manualelor scolare pentru fiecare ciclu de invatamant. Acestea sunt: De achiziţii […]

claudia chiru

Interviu Claudia Chiru: “Școala corectează fără să rușineze și lămurește fără să înjosească. Asta face școala mea.”

Ne-am dorit să aflăm punctele de vedere ale unor oameni care ne inspiră prin activitatea și demersurile lor in sistemul de educație românesc. Datorită bunăvoinței Claudiei Chiru, am avut marea bucurie să citim opinii care ne dau speranța că o schimbare in beneficiul copiilor noștri este posibilă. Claudia Chiru este profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială […]

scoala in Italia

Evaluarea elevilor, episodul 7. Evaluarea in Italia

Şcoala obligatorie din Italia începe la 6 ani, durează 10 ani si este structurata astfel: 6-11 ani – învățământ primar 11-14 ani – învățământ secundar inferior 14-16 ani – învățământ secundar superior Invățământul primar Evaluarea elevilor Evaluarea elevilor este atât formativă cât și sumativă și se concentrează asupra proceselor de învățare ale elevilor, precum și […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2017/2018

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

violeta dascalu

Interviu Violeta Dascalu: “Scoala nu este doar o furnizoare de informații seci.”

Ne-am dorit să aflăm punctele de vedere ale unor oameni care ne inspiră prin activitatea și demersurile lor in sistemul de educație românesc. Datorită bunăvoinței Violetei Dascalu, am avut marea bucurie să citim opinii care ne dau speranța că o schimbare in beneficiul copiilor noștri este posibilă. Violeta Dascalu este directoare la scoala “Ferdinand I”, […]

Sancționarea elevilor

Sancționarea elevilor Sanctionarea elevilor din sistemul de invatamant de stat, particular si confesional autorizat/acreditat Elevii din sistemul de invatamant de stat, particular si confesional autorizat/acreditat, care savarsesc fapte prin care se incalca dispozitiile legale in vigoare, inclusiv regulamentele scolare, vor fi sanctionati in functie de gravitatea acestora. Pentru a putea fi sanctionati elevii din sistemul […]

transport-scolar

Organizarea excursiilor și a taberelor

Organizarea excursiilor și a taberelor OMENCS nr. 3637/12.04.2016 privind condițiile de organizare a taberelor, excursiilor, expedițiilor şi a altor activități de timp liber în sistemul de învățământ preuniversitar Regulament cadru de organizare și desfășurare a taberelor, excursiilor, expedițiilor şi a altor activități de timp liber Art. 1. Prezentul regulament se aplică tuturor activităților de timp […]

Scoala Germania

Evaluarea elevilor, episodul 6. Evaluarea in Germania

Şcoala obligatorie din Germania este structurata astfel: 6-10 ani – învățământ primar – dupa acesta elevii se vor orienta catre alte tipuri de scoli, in functie de abilitatile academice si de aspiratiile acestora si ale parintilor. 10-16 ani – învățământ secundar Invatamantul secundar este de mai multe forme: Gymnazium – de la 10 la 16 […]

Evaluarea elevilor, episodul 5. Evaluarea in Franta

Şcoala obligatorie din Franţa este structurata astfel: 6-11 ani – învățământ primar 11-15 ani – învățământ secundar. Invățământul primar Evaluarea elevilor Există două tipuri de evaluare a elevilor: evaluări periodice și evaluări standardizate Evaluările periodice In școala primară, cadrele didactice fac evaluări periodice, la fiecare ciclu, pentru a testa abilitățile dobândite de elevi. Aceste evaluări nu […]

Evaluarea elevilor, episodul 4. Evaluarea in Finlanda

Invățământul obligatoriu începe la vârsta de 7 ani și durează 9 ani. Se realizeaza într-un singur ciclu, numit educație de bază. Cuprinde clasele 1-9. Învățământul secundar este asigurat de instituțiile de învățământ secundar superior și profesional. Vârsta generală a celor care participa la studii este de la 16 la 19 ani. Evaluarea elevilor În învățământul […]

Evaluarea elevilor, episodul 3. Evaluarea in Danemarca

Invățământul obligatoriu începe la vârsta de 6 ani și durează 10 ani. Se realizează într-un singur ciclu si constă dintr-un an preșcolar (gradul 0) și nouă ani școlari (clasele 1-9). Este posibilă prelungirea învățământului obligatoriu cu o clasă a zecea, dar aceasta rămâne opțională. În urma absolvirii învățământului primar și secundar elevii sunt liberi să […]

Scoala Belgia

Evaluarea elevilor, episodul 2. Evaluarea in Belgia

Şcoala obligatorie din Belgia, comunitatea franceza, este structurata astfel: 6-12 ani – învățământ primar 12-18 ani – învățământ secundar. Exista 4 tipuri de școli: școli generale, școli tehnice, școli vocationale si școli de arta. Există 3 tipuri diferite de școli în Belgia: școli publice, școli publice subvenționate și școli gratuite, care sunt în mod obișnuit […]

Evaluarea elevilor, episodul 1. Evaluarea in Austria

Şcoala obligatorie din Austria este structurata astfel: 6-10 ani – învățământ primar 10-14 ani – învățământ gimnazial. Acesta este de 2 categorii: scoala secundata academica – AHS (Allgemeinbildende Höhere Schule). Pentru a putea frecventa AHS elevul trebuie sa aiba anumite note. noua şcoala secundara – NMS (neue Mittelschule). Dupa noua şcoala secundara elevul nu poate […]

Un adevărat pedagog

Un adevărat pedagog trebuie să emane calităţile pe care vrea să le insufle, trebuie să facă în aşa fel încât să fie contagios, stimulant, irezistibil!

În realitate, există trei categorii de educatori: – cei care pretind de la copiii lor sau de la elevii lor respectul anumitor reguli, dar în acelaşi timp arătând că ei înşişi nu respectă nimic; – cei care dau într-adevăr exemplu altora prin amor propriu, prin vanitate, pentru a-şi conserva prestigiul, dar care în secret îşi […]

Evaluare nationala clasa a 2

Ce urmaresc evaluarile nationale cls a II-a?

Încă din momentul introducerii Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a, evaluarea testelor administrate în cadrul acestei evaluării a reprezentat o adevărată provocare, dorindu-se a fi o evaluare specifică, diferită de cea curentă la clasă, în urma căreia se acordă note sau calificative. Elaborarea testelor s-a realizat, încă de […]

aprecierea elevilor

Măsuri eficiente de apreciere a muncii elevilor pentru a-i motiva

De ce Lăudăm? Cercetările arată că accentuarea activităţii elevilor ( de exmplu: lauda şi alte recompense ) este cea mai puternică unealtă pe care o are la îndemână profesorul şi singura de altfel. Această acţiune de sprijin/ întărire a activităţii elevilor îmbunătăţeşte următoarele aspecte : învăţarea şi realizarea obiectivelor motivaţia comportamentul concentrarea în clasă încrederea în […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]