Blog

Ce este PISA?

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor OECD / PISA este o evaluare standardizată internaţional, cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor societăţii cunoaşterii, vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile. Vârsta de 15 […]

Like

Ce este de fapt educatia sexuala

Educația sexuală reprezintă o parte a unei educații mai generale, astfel aceasta influențează dezvoltarea personalității copilului. Prin natura sa preventivă, educația sexuală nu doar contribuie la prevenirea consecințelor negative pe planul sexualității, ci și la îmbunătățirea calității vieții, sănătății și bunăstării. Astfel, educația sexuală contribuie la promovarea sănătății în general. În timpul procesului de creștere, copiii și adolescenții acumulează, treptat, cunoștințe și își […]

Like

Copiii de azi – principala problema a sistemului de invatamant

Autor: Andreea Ionescu. Invatamantul  este in impas. In afara de cateva voci care fac o legatura directa intre performanetele sistemului si olimpicii, mandria noastra nationala, cam toti: parinti, profesori, sindicate, ministri, teste Pisa semnaleaza diverse probleme care conduc la starea actuala de fapt. Citind diverse opinii online, eu am gasit solutia. Performantele sunt scazute deoarece: […]

Like

Ce stil de invatarea are copilul tau? Vizual, auditiv sau kinestezic?

Suntem diferiţi, deci învăţăm diferit! Copiii prefera sa invete in diferite moduri: unora le place sa studieze singuri, altora sa acţioneze in grup, unii prefera sa ii observe pe alţii, alţii fac cate puţin din fiecare. Fiecare dintre noi are o capacitate extraordinara de a invata in diferite moduri. Pentru a determina ce stil de […]

Like

Drepturile copilului – Educaţie, activităţi recreative şi culturale

Drepturile copilului – Educaţie, activităţi recreative şi culturale ART. 51 (1) Copilul are dreptul de a primi o educaţie care să îi permită dezvoltarea, în condiţii nediscriminatorii, a aptitudinilor şi personalităţii sale. (2) Părinţii copilului au cu prioritate dreptul de a alege felul educaţiei care urmează să fie dată copiilor lor şi au obligaţia să înscrie copilul […]

Like

Drepturile copilului – Protecţia copilului împotriva abuzului sau neglijenţei

Drepturile copilului – Protecţia copilului împotriva abuzului sau neglijenţei ART. 89 (1) Copilul are dreptul de a fi protejat împotriva abuzului, neglijării, exploatării, traficului, migraţiei ilegale, răpirii, violenţei, pornografiei prin internet, precum şi a oricăror forme de violenţă, indiferent de mediul în care acesta se află: familie, instituţii de învăţământ, medicale, de protecţie, medii de […]

Like

Cum am devenit “analfabeţi funcţional”

Multă lume ştie acum ce este un analfabet funcţional. Imaginea e foarte concretă. Un (pre)adolescent de 13-14 ani care se chinuieşte să citească un text. Până la urmă, cu chiu cu vai, îl citeşte, dar lucrurile se blochează cumva aici. Căci atunci când este întrebat despre ce vorba în text, se face o mare pauză. […]

Like
sedinta-parintii

Parintii pot convoca sedinta cu parintii?

Conform Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) Adunarea generală a părinților Art. 176. — (1) Adunarea generală a părinților este constituită din toți părinții copiilor/elevilor de la grupă/formațiune de studiu. (2) Adunarea generală a părinților hotărăște referitor la activitățile de susținere a cadrelor didactice și a echipei manageriale a unității […]

Like
ineficient

Sistemul de învăţământ din România este ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate

Menţinerea actualului sistem de învăţământ din România pune în pericol competitivitatea şi prosperitatea ţării. Acest sistem are patru mari probleme: este ineficient este nerelevant este inechitabil este de slabă calitate Sistemul de învăţământ este ineficient Tabelul urmator arată performanţele obţinute de elevii din România la principalele evaluări internaţionale: PISA, TIMSS şi PIRLS. Cu excepţia rezultatelor la lectură […]

Like
iscde

Clasificarea internationala standard a educatiei

Clasificarea Internațională Standard a Educației – ISCED a fost elaborată de UNESCO pentru a facilita compararea statisticilor și indicatorilor naționali privind educația, pe baza unor metode și definiții convenite la nivel internațional. ISCED permite colectarea, elaborarea și prezentarea, într-o manieră uniformă, a statisticilor privind educația. Informaţiile compilate în conformitate cu ISCED pot fi utilizate pentru […]

Like

Lista documentelor solicitate de ARACIP

Lista documentelor solicitate de ARACIP Documentele solicitate de ARACIP unităților de învățământ preuniversitar în diferite etape ale evaluării externe, conform legislației specifice a calității: Actul constitutiv al furnizorului de educație. Statutul furnizorului de educație. Hotărâre judecătorească de înființare a furnizorului de educație. Codul de identitate fiscală (CIF) al furnizorului de educație. Documente de deținere/utilizare a […]

Like

Rezultatele evaluării Naţionale cls a VI-a

Combinaţia de teste limba română – limba engleză În cazul Probei transdisciplinare „Limbă şi comunicare”, s-a optat pentru urmărirea a două competenţe, aflate în mod necesar în conformitate cu programele şcolare în vigoare: Evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris, cu aplicaţii pe texte non-literare. Raportarea elevului la situaţii, experienţe, „probleme” posibil a fi întâlnite […]

Like

Rezultatele evaluării Naţionale cls a IV-a

Testele scrise de la EN IV acoperă competenţele de înţelegere a textului scris, literar, texte la prima vedere din literatura pentru copii internaţională, precum și competenţele de matematică, având ca referinţă testările internaţionale pentru această vârstă (IEA-PIRLS şi IEA-TIMSS). Scopul testelor a fost de a respecta structura testărilor internaţionale recunoscute şi de a ridica „standardul” […]

Like

Reușisem să fiu Doamna Învățătoare!

Despre cum … să comunicăm asertiv, nu instinctual… Preluasem, prin detașare, clasa a doua. Școala începuse de nici trei săptămâni și deja eram cu nervii la pământ. Fusesem avertizată încă din prima zi de către femeia de serviciu: ”Ne-a mâncat zilele în doi ani … Vă zic eu, așa ceva … ! mai sunt copii […]

Like

Serbarea de crăciun si povestile de după cortină….

Pe la geamurile claselor și grupelor se aud colinde și versuri lucrate cu multă trudă de cei mici. Costumele spendide sunt deja aproape gata, decorurile mai au doar câteva detalii și toată lumea e pregătită de Serbarea de Crăciun. Copiii se bucură din tot sufletul de acest eveniment și de rolul pe care îl au. Sunt fascinați că […]

Like
temele pentru acasa

Temele pentru acasă – consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă

Analiza se bazează pe date colectate în cadrul unui demers de consultare publică inițiat de Ministerul Educației Naționale privind temele pentru acasă ale elevilor. Consultarea a avut ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul acestor sarcini ale elevilor. Demersul consultativ s-a desfășurat în perioada 7-20 noiembrie 2017, iar la […]

Like

Temele? La ce sunt bune?

Conform ultimelor date PISA 2015 , elevii de 15 ani petrec în medie 17 ore pe săptămână pe activități cum ar fi teme, proiecte sau pregatire suplimentara. Datele din publicația Eurydice privind timpul de instruire ne arată că durata medie a unei săptămâni școlare în Europa pentru același grup de vârstă este de aproximativ 26 de ore. In total inseamna 43 […]

Like
Cum vede Comisia Europeana scoala din România

Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Monitorul educatiei 2017

Comisia Europeană a făcut publice statistici oficiale, care dau dimensiunea reală a sistemului de educatie românesc. ”Monitorul educației și formării” este un raport realizat de Comisia Europeană pe tema Educației.  În respectivul raport învățământul din fiecare dintre statele membre este analizat în detaliu. “Monitorul educației și formării” este publicația anuală de referință a Comisiei în […]

Like

Parinte de adolescent. Psihologia adolescentului

Esti parinte de adolescent sau de copil aflat la pubertate? Te ingrijoreaza anumite schimbari in comportamentul lui? Simti ca ai nevoie de mai multe informatii ca sa faci fata relationarii cu un adolescent? Iata cateva raspunsuri oferite de psiholog clinician Dr. Sandra O’Connor. ( Studii universitare – psihologie generală; Masterat- psihologie clinică; PhD- medicină comportamentală și psihologia […]

Like

Doamna M

Septembrie. Luni. Băiat, cu plete blonde şi ochi mari albaştri, e pe cale să se transforme în elev. Curat la suflet, fără experienţă în colectivităţi. Emoţii mari. Ni se spune că pentru anul acesta vom avea o doamnă învăţătoare, pensionată de ani buni. Auzisem de ea numai lucruri bune. O ştiu de pe vremea când […]

Like