Blog

O mai bună cunoaștere a elevilor, cu tot ce le este specific, poate ameliora procesul de educaţie și învăţarea

În studii și cercetări realizate în ţări dezvoltate din Europa, în Statele Unite ale Americii, dar și în ţara noastră tot mai frecvent se subliniază faptul că între societate și școală există o ruptura greu de depășit: societatea este postmodernă, în timp ce școala a rămas încă în stadiul modernităţii. Ca fenomen cultural general, postmodernismul […]

Au incredere elevii in profesori? Romania, pe ultimul loc in Europa la acest capitol

România se plasează pe ante-penultimul loc în lume și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește increderea elevilor in profesori. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a folosit întrebările din studiul internațional Global Teacher Status Index, ceea ce a permis realizarea unor analize comparative între modul în […]

Pasiunea cadrului didactic, sfinții și abuzul

Învățătoarea copilului a intrat în concediu de maternitate.  După ea s-au perindat într-un an două învățătoare suplinitoare care i-au bulversat pe copii. Părinții au încercat să convingă învățătoarea inițială să revină după un an înapoi la catedra. I-au cerut să aleagă între pasiunea ei de cadru didactic și dăruirea de părinte.  Au avut un atu […]

marcel bartic

Despre solidaritate în educație

În România există învățământ rural și învățământ urban. Învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal și universitar. Școli cu bani, altele fără bani. Licee teoretice, tehnologice și vocaționale. Școli de stat, școli particulare, internaționale și alternative educaționale. Școli cu afterschool, școli fără afterschool. Școli de fițe, școli fără fițe. Școli cu 8-9 clase pe nivel, școli desființate […]

(A)tragem sau împingem?

Cred că cel mai controversat domeniu de interes public este educația. Părinți, profesori, specialiști au diverse opinii (cam prea diverse) despre educație. Probabil, e cel mai dezbătut subiect între persoanele cu copii sau care lucrează cu copii. Declarativ, toți vor binele copiilor. Bănuiesc  că, adânc în suflet, fiecare vrea asta. Pull or push? Aceasta este […]

Sunt sau nu sunt necesare Evaluările Naţionale de la cls A II-a, cls A IV-a si cls A VI-A?

Ce sunt evaluările naţionale – EN II, EN IV, EN VI? Evaluările naţionale (EN II, EN IV, EN VI) au drept referenţial testările internaţionale TIMSS, PIRLS, PISA. Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în perioada școlarizarii, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: – cunoştinţele […]

Pisa

Ce este PISA?

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor OECD / PISA este o evaluare standardizată internaţional, cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor societăţii cunoaşterii, vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile. Vârsta de 15 […]

Ce este de fapt educatia sexuala

Educația sexuală reprezintă o parte a unei educații mai generale, astfel aceasta influențează dezvoltarea personalității copilului. Prin natura sa preventivă, educația sexuală nu doar contribuie la prevenirea consecințelor negative pe planul sexualității, ci și la îmbunătățirea calității vieții, sănătății și bunăstării. Astfel, educația sexuală contribuie la promovarea sănătății în general. În timpul procesului de creștere, copiii și adolescenții acumulează, treptat, cunoștințe și își […]

Copiii de azi – principala problema a sistemului de invatamant

Autor: Andreea Ionescu. Invatamantul  este in impas. In afara de cateva voci care fac o legatura directa intre performanetele sistemului si olimpicii, mandria noastra nationala, cam toti: parinti, profesori, sindicate, ministri, teste Pisa semnaleaza diverse probleme care conduc la starea actuala de fapt. Citind diverse opinii online, eu am gasit solutia. Performantele sunt scazute deoarece: […]

Ce stil de invatarea are copilul tau? Vizual, auditiv sau kinestezic?

Suntem diferiţi, deci învăţăm diferit! Copiii prefera sa invete in diferite moduri: unora le place sa studieze singuri, altora sa acţioneze in grup, unii prefera sa ii observe pe alţii, alţii fac cate puţin din fiecare. Fiecare dintre noi are o capacitate extraordinara de a invata in diferite moduri. Pentru a determina ce stil de […]

drepturile copiilor

Drepturile copilului – Protecţia copilului împotriva abuzului sau neglijenţei

Drepturile copilului – Protecţia copilului împotriva abuzului sau neglijenţei ART. 89 (1) Copilul are dreptul de a fi protejat împotriva abuzului, neglijării, exploatării, traficului, migraţiei ilegale, răpirii, violenţei, pornografiei prin internet, precum şi a oricăror forme de violenţă, indiferent de mediul în care acesta se află: familie, instituţii de învăţământ, medicale, de protecţie, medii de […]

Meeting

Parintii pot convoca sedinta cu parintii?

Conform Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) Adunarea generală a părinților Art. 176. — (1) Adunarea generală a părinților este constituită din toți părinții copiilor/elevilor de la grupă/formațiune de studiu. (2) Adunarea generală a părinților hotărăște referitor la activitățile de susținere a cadrelor didactice și a echipei manageriale a unității […]

Sistemul de învăţământ din România este ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate

Menţinerea actualului sistem de învăţământ din România pune în pericol competitivitatea şi prosperitatea ţării. Acest sistem are patru mari probleme: este ineficient este nerelevant este inechitabil este de slabă calitate Sistemul de învăţământ este ineficient Tabelul urmator arată performanţele obţinute de elevii din România la principalele evaluări internaţionale: PISA, TIMSS şi PIRLS. Cu excepţia rezultatelor la lectură […]

iscde

Clasificarea internationala standard a educatiei

Clasificarea Internațională Standard a Educației – ISCED a fost elaborată de UNESCO pentru a facilita compararea statisticilor și indicatorilor naționali privind educația, pe baza unor metode și definiții convenite la nivel internațional. ISCED permite colectarea, elaborarea și prezentarea, într-o manieră uniformă, a statisticilor privind educația. Informaţiile compilate în conformitate cu ISCED pot fi utilizate pentru […]

proceduri

Lista documentelor solicitate de ARACIP

Lista documentelor solicitate de ARACIP Documentele solicitate de ARACIP unităților de învățământ preuniversitar în diferite etape ale evaluării externe, conform legislației specifice a calității: Actul constitutiv al furnizorului de educație. Statutul furnizorului de educație. Hotărâre judecătorească de înființare a furnizorului de educație. Codul de identitate fiscală (CIF) al furnizorului de educație. Documente de deținere/utilizare a […]

Rezultatele evaluării Naţionale cls a VI-a

Combinaţia de teste limba română – limba engleză În cazul Probei transdisciplinare „Limbă şi comunicare”, s-a optat pentru urmărirea a două competenţe, aflate în mod necesar în conformitate cu programele şcolare în vigoare: Evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris, cu aplicaţii pe texte non-literare. Raportarea elevului la situaţii, experienţe, „probleme” posibil a fi întâlnite […]

Rezultatele evaluării Naţionale cls a IV-a

Testele scrise de la EN IV acoperă competenţele de înţelegere a textului scris, literar, texte la prima vedere din literatura pentru copii internaţională, precum și competenţele de matematică, având ca referinţă testările internaţionale pentru această vârstă (IEA-PIRLS şi IEA-TIMSS). Scopul testelor a fost de a respecta structura testărilor internaţionale recunoscute şi de a ridica „standardul” […]

Reușisem să fiu Doamna Învățătoare!

Despre cum … să comunicăm asertiv, nu instinctual… Preluasem, prin detașare, clasa a doua. Școala începuse de nici trei săptămâni și deja eram cu nervii la pământ. Fusesem avertizată încă din prima zi de către femeia de serviciu: ”Ne-a mâncat zilele în doi ani … Vă zic eu, așa ceva … ! mai sunt copii […]