Blog

Rezultate evaluare manuale clasa a V-a

PROCES-VERBAL de evaluare a ofertelor 1944/2007 cu ocazia evaluării calităţii ştiinţifice si a criteriilor de conformitate aferente proiectelor de manuale şcolare la procedura licitaţie deschisa Nr. anunţ de participare SEAP – 173858/16.03.2017 Valoarea estimata fara TVA a acordului-cadru 40.318.767,20 RON Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preţ Comisia de evaluare numita prin Decizia nr. […]

Like

Copiii sunt curiosi despre sex. Mai devreme decat suntem noi pregatiti.

[mp_row]

[mp_span col=”12″]

Copiii sunt interesati de sex.

Unii copii descopera, inca de cand sunt bebelusi, ca anumite atingeri le aduc placere. Si apoi repeta gestul datator de placere, spre disperarea parintilor. In aceasta faza, actioneaza total instinctiv. Nu inteleg ca zice bunica si mama ca e rusine sau nu e voie.
Inca de foarte mici baieteii au erectie.  Curand vor incepe sa se atinga si sa se cunoasca. Sunt curiosi. E normal. Parintii si bunicii, in general, sunt speriati si sar ca arsi spunand ca “nu e voie”, “nu se face”, “e rusine mare”.
In general, societatea romaneasca se oripileaza cand aude copii vorbind de sex, la orice varsta. Niciodata nu ii vedem suficient de pregatiti sa inteleaga. Nu le explicam ce se intampla cu corpul lor, nu le explicam ca ce simt e normal si de ce simt asa. II acuzam, ii rusinam.

Varsta potrivita de a le vorbi copiilor despre sex este exact acea varsta la care intreaba. Niciodata nu e prea devreme. Prea tarziu poate deveni,  insa, daca nu o facem la timp.

Credeti ca ei nu simt? Ca nu aud? Ca nu vad? Dam mereu vina pe alti parinti care nu isi educa copiii corespunzator si vin si le spun alor nostri “prostii”. Dar noi ii educam sau fugim cu gratie? Ne rusinam si ne speriem, pentru ca, fireste, asa am fost si noi rusinati cand eram ca ei.
Eu, tu, noi, voi, toti cei care fugim de a le da raspunsuri contribuim la fenomenul de azi. Sexul e vazut ca ceva rau, totusi fiecare il practica, fara nicio remuscare. Cum o sa ne creada vreun copil vreodata ca e ceva rau, cand ei stiu ca si noi facem sex? Cum o sa ne creada daca nu le explicam, daca nu ii lasam sa decida, dupa ce au fost informati si educati? Cum o sa ajunga sa aiba o viata sexual normala ca adult, daca noi, in loc sa le explicam ce e cu placerea, dar si cu responsabilitatea si cu iubirea, ii rusinam?

Haideti sa scoatem capul din nisip. Haideti sa tratam ca pe o normalitate acest subiect si nu ca pe o mare problema. Haideti sa nu ii mai mintim cand intreaba.
Deviantele sexuale nu se nasc din normalitate. Se nasc din prostiile pe care noi insine le bagam in capul propriilor copii. Noi si societatea in care traim.
Toate marile probleme ale adultului au legatura cu programele pe care le bagam in capul copilului de mic.
De ce ajung copiii sa mimeze sexul in public? Poate pentru ca nu le-a explicat nimeni ca sexul nu inseamna comedie, nu e nici rusinos, dar nici nu se face in public? Ca sexul are legatura cu sentimente si emotii, nu cu distractia in vazul tuturor.

Terminati cu regulile si sanctiunile si ordinele. Incepeti cu educatia.

Copiii sunt curiosi despre sex. Mai devreme decat suntem noi pregatiti.

Ps: Conform statisticilor anual aproape 10 mame din 100 au sub 19 ani, iar peste 600 de mame au sub 15. Ele nu au conceput copiii singure.

Urmărește povestea a zeci de mii de ”porumbei” din România care devin părinți prea devreme.

https://www.facebook.com/SECS.RO/videos/1705333622811112/?hc_ref=ART4sHNZt7AurSyeer5-Q5AUWvglXMS3Bb_jf0hnlzqpNL-tHKLsVbbAJmPGXItBqC0&fref=gs&dti=833789353413770&hc_location=group
Semnati petitia: Vrem ca toți tinerii sa aibă acces la educație pentru sănătate sexuală în școli!

Filmulete educatie sexuala aici.

Autor: Andreea Ionescu

[/mp_span]

[/mp_row]

Like
drepturile copiilor

Protecția și promovarea drepturilor copilului

Protecția și promovarea drepturilor copilului Art. 33 (1) Copilul are dreptul la respectarea personalităţii si individualităţii sale si nu poate fi supus pedepselor fizice sau altor tratamente umilitoare ori degradante. (2) Masurile de disciplinare a copilului nu pot fi stabilite decât in acord cu demnitatea copilului, nefiind permise sub niciun motiv pedepsele fizice ori acelea […]

Like
siguranta-scoli

Creșterea siguranței în unitățile de învatamant

Creșterea siguranței în unitățile de învatamant LEGEA Nr. 29 din 2 martie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 35/2007 privind cresterea sigurantei în unitatile de învatamant 1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 1. – Siguranţa în unităţile de învăţământ se realizează sub coordonarea prefectului şi este în responsabilitatea autorităţilor […]

Like

Redescoperirea copilului şi şcoala interactivă

În miezul discuţiilor despre legitimitatea schimbărilor în educaţie s-au ciocnit sumedenie de idei, s-a despicat firul în patru, s-a inventat roata din nou, s-au jucat retorici şi forme fără fond, şi s-a uitat, cel mai adesea, esenţa problemei, respectiv beneficiarul oricărei schimbări din şcoală. La începutul secolului al XX-lea, un grup important de pedagogi, psihologi, […]

Like
copiii-oglinda-parintilor

Oricât de mult am insista noi, copilul nu-i doar oglinda părinţilor

A început un nou an şcolar şi, dincolo de toate nazbâtiile domnului ministru, vreau să atrag atenţia în aceste însemnări despre starea… limbajului elevului în şcoala de azi. Despre cum vorbeşte el adică. Fiindcă mie mi se pare că acordăm puţină importanţă modului în care limba română există în aceste vremuri. Academia Română a făcut […]

Like

Dacă părinţii nu vor, noi n-avem ce să facem!

“Dacă părinţii nu vor, noi n-avem ce să facem” a răspuns directorul şcolii la insistenţă părintelui din consiliul de administraţie, cum că trebuie făcut totul pentru elev, măcar tot ceea ce scrie în lege şi regulament. Că ceea ce este sau ar trebui să fie în inimă e mai greu de cerut şi de verificat. […]

Like

Adevărata durere din spatele loviturilor

Atunci când ne gândim la agresivitate, pare un termen care implică următorii factori: nedreptate, intoleranță, vătămare, abuz. “AGRESIVITÁTE s. f. 1. însușirea de a fi agresiv. 2. (psih.) comportament ostil, destructiv al unui individ. “(1). Mă îndoiesc de faptul că, atunci când un părinte utilizează tehnici de disciplinare care includ agresivitate, el identifică acest comportament […]

Like

Interviu Cristina Tunegaru: “E datoria mea, ca profesor, să îl învăț în clasă tot ceea ce trebuie să știe.”

Ne-am dorit să aflăm punctele de vedere ale unor oameni care ne inspiră prin activitatea și demersurile lor in sistemul de educație românesc. Datorită bunăvoinței Cristinei Tunegaru, am avut marea bucurie să citim opinii care ne dau speranța că o schimbare in beneficiul copiilor noștri este posibilă. Cristina Tunegaru este profesoară de limba română, publicistă, […]

Like

Daca nu poţi face un bine, mai întâi nu face rău

Primum non nocere. În medicină există un principiu sănătos: Dacă nu poţi să faci bine, mai întâi  să nu faci rău. Cum ar fi dacă şi în educaţie (medicina sufletului)  ar exista acelaşi principiu? De multe ori, trimitem copilul la şcoală cu nişte valori în care noi credem şi la care am muncit vreo şase […]

Like

Învăţământul gratuit COSTĂ! – Studiu Salvaţi copiii 2010

Deşi legea prevede gratuitatea învăţământului public, realitatea ne arată că părinţii trebuie să facă faţă unor cheltuieli strâns legate de şcolarizarea copiilor lor. Fie că este vorba de uniformă, manuale alternative, rechizite, fondul clasei şi cel al şcolii, transportul spre şi dinspre şcoală sau meditaţii, costurile „ascunse” ale învăţământului reprezintă obstacole greu de depăşit în […]

Like
abuz in scoli

Abuzul cadrului didactic

Abuzul cadrului didactic In cazul in care un profesor abuzează un elev, legislația prevede astfel: Conform Legii Educatiei Nationale: Răspunderea disciplinară şi patrimonială ART. 280 (1) Personalul didactic răspunde disciplinar pentru încălcarea cu vinovăţie a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru incălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii. (2) […]

Like

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2015/2016

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Like
marcel bartic

Confesiunea unui profesor

Luni începem şcoala! Mă simt aproape vinovat să spun că abia aştept să înceapă. Am şansa unei şcoli absolut minunate, frumoase, vesele şi prietenoase. Şansa unei super echipe de profesori, cu idei faine, ambiţie şi energie pozitivă, cu care te molipseşti numai stând în preajma lor. Suport logistic aşa cum întotdeauna mi-am dorit să-l am. […]

Like
starea de bine la scoala

Ce rol joaca scoala în starea de bine a copilului

Școala joacă un rol important în dezvoltarea caracterului copiilor și tinerilor și inter-relaționarea lor, în asigurarea stării de bine individuale și colective. Mediul psiho-social școlar se referă la mediul social, relațiile interpersonale în școală și felul în care elevii și personalul interacționează, dar se referă și la experiența elevilor referitoare la procesul de învățare. A […]

Like

Factori de risc în activitatea şcolară – Raport naţional

În condiţiile transformărilor continue din sistemul de învăţământ din ţara noastră, se pune problema efectului pe care modul de desfăşurare a procesului instructiv-educativ îl are asupra noilor generaţii. Suprasolicitarea elevilor este o problemă a timpului ocupat de activităţile obligatorii ce se amplifică prin modul şi gradul de solicitare a elevului la îndeplinirea sarcinilor şcolare. Timpul […]

Like

Calitatea educatiei

Calitatea educației Conform Legii nr. 87/2006, privind asigurarea calităţii educaţiei, fiecare şcoala trebuie sa asigure calitatea educaţiei. Calitatea educaţiei este ansamblul de caracteristici ale unui program de studiu şi ale furnizorului acestuia, prin care sunt îndeplinite aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate. Asigurarea calităţii educaţiei este centrată preponderent pe rezultate Beneficiarii direcţi ai educaţiei […]

Like

Structuri subordonate si coordonate de Ministerul Educatiei Nationale

MEN – Ministerul Educaţiei Naţionale organizează şi conduce sistemul naţional de educaţie, învăţământ având ca parteneri atât instituțiile subordonate cât și instituțiile aflate în coordonare. Structuri care funcţionează în subordinea Ministerului Educaţiei Naţionale CNEE – Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) proiectează şi coordonează – sistemul naţional de evaluare şi examinare a elevilor din învăţământul preuniversitar […]

Like

Scrisoare deschisa in ceea ce priveşte auxiliarele şcolare

Am văzut ca in presa a apărut o scrisoare deschisa a unui grup de profesori in ceea ce priveşte auxiliarele şcolare. Ca un drept la replica am dori si noi, părinţii, sa punem câteva întrebări: ♦ Cine achita aceste auxiliare? Le achita ministerul sau le achita părinţii? Daca le achita părinţii care este forma legala? […]

Like
bugetul scolii

Bugetul scolii

Bugetul școlii Finanţarea de baza – de la Ministerul Educaţiei Statul asigura finanţarea de baza pentru toţi elevii din invatamantul obligatoriu. Finanţarea se face in baza costului standard per elev. Acesta este de 3.740 lei/an Ce acoperă costul standard? cheltuielile cu salariile, sporurile si alte drepturi salariale in bani cheltuielile cu formarea continua si evaluarea […]

Like