Blog

Serbarea de crăciun si povestile de după cortină….

Pe la geamurile claselor și grupelor se aud colinde și versuri lucrate cu multă trudă de cei mici. Costumele spendide sunt deja aproape gata, decorurile mai au doar câteva detalii și toată lumea e pregătită de Serbarea de Crăciun. Copiii se bucură din tot sufletul de acest eveniment și de rolul pe care îl au. Sunt fascinați că […]

temele pentru acasa

Temele pentru acasă – consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă

Analiza se bazează pe date colectate în cadrul unui demers de consultare publică inițiat de Ministerul Educației Naționale privind temele pentru acasă ale elevilor. Consultarea a avut ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul acestor sarcini ale elevilor. Demersul consultativ s-a desfășurat în perioada 7-20 noiembrie 2017, iar la […]

Temele? La ce sunt bune?

Conform ultimelor date PISA 2015 , elevii de 15 ani petrec în medie 17 ore pe săptămână pe activități cum ar fi teme, proiecte sau pregatire suplimentara. Datele din publicația Eurydice privind timpul de instruire ne arată că durata medie a unei săptămâni școlare în Europa pentru același grup de vârstă este de aproximativ 26 de ore. In total inseamna 43 […]

Cum vede Comisia Europeana scoala din România

Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Monitorul educatiei 2017

Comisia Europeană a făcut publice statistici oficiale, care dau dimensiunea reală a sistemului de educatie românesc. ”Monitorul educației și formării” este un raport realizat de Comisia Europeană pe tema Educației.  În respectivul raport învățământul din fiecare dintre statele membre este analizat în detaliu. “Monitorul educației și formării” este publicația anuală de referință a Comisiei în […]

Parinte de adolescent. Psihologia adolescentului

Esti parinte de adolescent sau de copil aflat la pubertate? Te ingrijoreaza anumite schimbari in comportamentul lui? Simti ca ai nevoie de mai multe informatii ca sa faci fata relationarii cu un adolescent? Iata cateva raspunsuri oferite de psiholog clinician Dr. Sandra O’Connor. ( Studii universitare – psihologie generală; Masterat- psihologie clinică; PhD- medicină comportamentală și psihologia […]

Rezultate evaluare manuale clasa a V-a

PROCES-VERBAL de evaluare a ofertelor 1944/2007 cu ocazia evaluării calităţii ştiinţifice si a criteriilor de conformitate aferente proiectelor de manuale şcolare la procedura licitaţie deschisa Nr. anunţ de participare SEAP – 173858/16.03.2017 Valoarea estimata fara TVA a acordului-cadru 40.318.767,20 RON Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preţ Comisia de evaluare numita prin Decizia nr. […]

Copiii sunt curiosi despre sex. Mai devreme decat suntem noi pregatiti.

[mp_row]

[mp_span col=”12″]

Copiii sunt interesati de sex.

Unii copii descopera, inca de cand sunt bebelusi, ca anumite atingeri le aduc placere. Si apoi repeta gestul datator de placere, spre disperarea parintilor. In aceasta faza, actioneaza total instinctiv. Nu inteleg ca zice bunica si mama ca e rusine sau nu e voie.
Inca de foarte mici baieteii au erectie.  Curand vor incepe sa se atinga si sa se cunoasca. Sunt curiosi. E normal. Parintii si bunicii, in general, sunt speriati si sar ca arsi spunand ca “nu e voie”, “nu se face”, “e rusine mare”.
In general, societatea romaneasca se oripileaza cand aude copii vorbind de sex, la orice varsta. Niciodata nu ii vedem suficient de pregatiti sa inteleaga. Nu le explicam ce se intampla cu corpul lor, nu le explicam ca ce simt e normal si de ce simt asa. II acuzam, ii rusinam.

Varsta potrivita de a le vorbi copiilor despre sex este exact acea varsta la care intreaba. Niciodata nu e prea devreme. Prea tarziu poate deveni,  insa, daca nu o facem la timp.

Credeti ca ei nu simt? Ca nu aud? Ca nu vad? Dam mereu vina pe alti parinti care nu isi educa copiii corespunzator si vin si le spun alor nostri “prostii”. Dar noi ii educam sau fugim cu gratie? Ne rusinam si ne speriem, pentru ca, fireste, asa am fost si noi rusinati cand eram ca ei.
Eu, tu, noi, voi, toti cei care fugim de a le da raspunsuri contribuim la fenomenul de azi. Sexul e vazut ca ceva rau, totusi fiecare il practica, fara nicio remuscare. Cum o sa ne creada vreun copil vreodata ca e ceva rau, cand ei stiu ca si noi facem sex? Cum o sa ne creada daca nu le explicam, daca nu ii lasam sa decida, dupa ce au fost informati si educati? Cum o sa ajunga sa aiba o viata sexual normala ca adult, daca noi, in loc sa le explicam ce e cu placerea, dar si cu responsabilitatea si cu iubirea, ii rusinam?

Haideti sa scoatem capul din nisip. Haideti sa tratam ca pe o normalitate acest subiect si nu ca pe o mare problema. Haideti sa nu ii mai mintim cand intreaba.
Deviantele sexuale nu se nasc din normalitate. Se nasc din prostiile pe care noi insine le bagam in capul propriilor copii. Noi si societatea in care traim.
Toate marile probleme ale adultului au legatura cu programele pe care le bagam in capul copilului de mic.
De ce ajung copiii sa mimeze sexul in public? Poate pentru ca nu le-a explicat nimeni ca sexul nu inseamna comedie, nu e nici rusinos, dar nici nu se face in public? Ca sexul are legatura cu sentimente si emotii, nu cu distractia in vazul tuturor.

Terminati cu regulile si sanctiunile si ordinele. Incepeti cu educatia.

Copiii sunt curiosi despre sex. Mai devreme decat suntem noi pregatiti.

Ps: Conform statisticilor anual aproape 10 mame din 100 au sub 19 ani, iar peste 600 de mame au sub 15. Ele nu au conceput copiii singure.

Urmărește povestea a zeci de mii de ”porumbei” din România care devin părinți prea devreme.

https://www.facebook.com/SECS.RO/videos/1705333622811112/?hc_ref=ART4sHNZt7AurSyeer5-Q5AUWvglXMS3Bb_jf0hnlzqpNL-tHKLsVbbAJmPGXItBqC0&fref=gs&dti=833789353413770&hc_location=group
Semnati petitia: Vrem ca toți tinerii sa aibă acces la educație pentru sănătate sexuală în școli!

Filmulete educatie sexuala aici.

Autor: Andreea Ionescu

[/mp_span]

[/mp_row]

drepturile copiilor

Protecția și promovarea drepturilor copilului

Protecția și promovarea drepturilor copilului Art. 33 (1) Copilul are dreptul la respectarea personalităţii si individualităţii sale si nu poate fi supus pedepselor fizice sau altor tratamente umilitoare ori degradante. (2) Masurile de disciplinare a copilului nu pot fi stabilite decât in acord cu demnitatea copilului, nefiind permise sub niciun motiv pedepsele fizice ori acelea […]

siguranta-scoli

Creșterea siguranței în unitățile de învatamant

Creșterea siguranței în unitățile de învatamant LEGEA Nr. 29 din 2 martie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 35/2007 privind cresterea sigurantei în unitatile de învatamant 1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: „Art. 1. – Siguranţa în unităţile de învăţământ se realizează sub coordonarea prefectului şi este în responsabilitatea autorităţilor […]

Redescoperirea copilului şi şcoala interactivă

În miezul discuţiilor despre legitimitatea schimbărilor în educaţie s-au ciocnit sumedenie de idei, s-a despicat firul în patru, s-a inventat roata din nou, s-au jucat retorici şi forme fără fond, şi s-a uitat, cel mai adesea, esenţa problemei, respectiv beneficiarul oricărei schimbări din şcoală. La începutul secolului al XX-lea, un grup important de pedagogi, psihologi, […]

copiii-oglinda-parintilor

Oricât de mult am insista noi, copilul nu-i doar oglinda părinţilor

A început un nou an şcolar şi, dincolo de toate nazbâtiile domnului ministru, vreau să atrag atenţia în aceste însemnări despre starea… limbajului elevului în şcoala de azi. Despre cum vorbeşte el adică. Fiindcă mie mi se pare că acordăm puţină importanţă modului în care limba română există în aceste vremuri. Academia Română a făcut […]

Dacă părinţii nu vor, noi n-avem ce să facem!

“Dacă părinţii nu vor, noi n-avem ce să facem” a răspuns directorul şcolii la insistenţă părintelui din consiliul de administraţie, cum că trebuie făcut totul pentru elev, măcar tot ceea ce scrie în lege şi regulament. Că ceea ce este sau ar trebui să fie în inimă e mai greu de cerut şi de verificat. […]

Adevărata durere din spatele loviturilor

Atunci când ne gândim la agresivitate, pare un termen care implică următorii factori: nedreptate, intoleranță, vătămare, abuz. “AGRESIVITÁTE s. f. 1. însușirea de a fi agresiv. 2. (psih.) comportament ostil, destructiv al unui individ. “(1). Mă îndoiesc de faptul că, atunci când un părinte utilizează tehnici de disciplinare care includ agresivitate, el identifică acest comportament […]

Interviu Cristina Tunegaru: “E datoria mea, ca profesor, să îl învăț în clasă tot ceea ce trebuie să știe.”

Ne-am dorit să aflăm punctele de vedere ale unor oameni care ne inspiră prin activitatea și demersurile lor in sistemul de educație românesc. Datorită bunăvoinței Cristinei Tunegaru, am avut marea bucurie să citim opinii care ne dau speranța că o schimbare in beneficiul copiilor noștri este posibilă. Cristina Tunegaru este profesoară de limba română, publicistă, […]

Daca nu poţi face un bine, mai întâi nu face rău

Primum non nocere. În medicină există un principiu sănătos: Dacă nu poţi să faci bine, mai întâi  să nu faci rău. Cum ar fi dacă şi în educaţie (medicina sufletului)  ar exista acelaşi principiu? De multe ori, trimitem copilul la şcoală cu nişte valori în care noi credem şi la care am muncit vreo şase […]

Învăţământul gratuit COSTĂ! – Studiu Salvaţi copiii 2010

Deşi legea prevede gratuitatea învăţământului public, realitatea ne arată că părinţii trebuie să facă faţă unor cheltuieli strâns legate de şcolarizarea copiilor lor. Fie că este vorba de uniformă, manuale alternative, rechizite, fondul clasei şi cel al şcolii, transportul spre şi dinspre şcoală sau meditaţii, costurile „ascunse” ale învăţământului reprezintă obstacole greu de depăşit în […]

abuz asupra elevului

Abuzul cadrului didactic

Abuzul cadrului didactic In cazul in care un profesor abuzează un elev, legislația prevede astfel: Conform Legii Educatiei Nationale: Răspunderea disciplinară şi patrimonială ART. 280 (1) Personalul didactic răspunde disciplinar pentru încălcarea cu vinovăţie a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru incălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii. (2) […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2015/2016

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]