Blog

Evaluarea activităţii personalului didactic

Evaluarea activităţii personalului didactic Evaluarea activităţii personalului didactic din unităţile învăţământ se realizează în următoarele etape: Autoevaluarea activităţii realizată de fiecare angajat pe baza fişei de autoevaluare Evaluarea activităţii personalului didactic este realizată la nivelul comisiei metodice Evaluarea finală a activităţii personalului didactic se face în cadrul consiliului de administraţie. Activitatea desfăşurată pe parcursul anului […]

Like
fisa-postului-profesorului

Fișa postului pentru profesor

FISA CADRU A POSTULUI – CADRU DIDACTIC IN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR In temeiul Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul contractului individual de munca inregistrat in Registrul general de evidenta a salariatilor cu numarul …….., se incheie astazi……, prezenta fisa a postului: Numele si prenumele ……………………………………………… Specialitatea: ……………………………………………………….. Denumirea postului: ……………………….. […]

Like

Cat plateste ministerul pentru un manual, cat plateste parintele?

Ministerul Educatiei a organizat in 2014 licitatia pentru manuale scolare pentru clasa clasa I si a II-a Licitatia numarul 150520/19.04.2014 Autoritate contractanta: Centrul National de Evaluare si Examinare Denumire contract: Achizitie manuale scolare noi pentru pentru clasa I si a II-a https://www.e-licitatie.ro/Public/Common/Notice/CNotice/CNoticeView.aspx Meniu – Anunturi – Anunturi de participare – cautare dupa autoritate contractanta: Centrul National de Evaluare si […]

Like

Apariţia manualului de Educaţie fizica si Sport

Apariţia manualului de Educaţie fizica si Sport si a celor 40 de fraţi de-ai lui mai mici 1. In data de 5 aprilie 2016 se aproba planul cadru pt. invatamantul gimnazial, semnat de Adrian Curaj, prin OMEN nr. 3590   2. In perioada 27 ianuarie – 13 februarie 2017 sunt puse in dezbatere publica, de […]

Like
plan cadru-gimnaziu

Plan cadru învățământul gimnazial

Planul cadru pentru invatamantul gimnazial conform ordinului de ministru nr. 3590/2016 Numărul de materii opționale a fost modificat la 0-4 prin ORDINUL nr. 4.828/2018

Like
plan cadru-primar

Plan cadru învățământul primar

Planul cadru pentru invatamantul primar in conformitate cu ordinul de ministru nr. 3371/2013

Like

Efectele restructurării şcolii profesionale

In anul 2003 s-au restructurat şcolile profesionale si s-au înlocuit cu şcolile de arte si meserii in mandatul Ecaterinei Andronescu. Restructurarea s-a făcut prin legea nr. 268 din 13 iunie 2003 – pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995, unde se stipulează: Art.15 (5) Sistemul naţional de învăţământ cuprinde următoarele niveluri: a) învăţământ preşcolar: grupa […]

Like

“De ce sunt violenti/agresivi copiii? Cum sa rezolvam accesele de violenta.” cu psiholog clinician Dr. Sandra O’Connor.

Copilul tau are accese de violenta si nu stii cum sa rezolvi? Copilul tau este victima unor acte de violenta din partea altor copii?Dna psiholog a avut amabilitatea sa ne dea niste lamuriri care ne pot ajuta in astfel de situatii. Astazi vom vorbi despre violenta si agresivitate, tot mai des intalnite in societatea noastra, […]

Like

Astăzi am dat un test și am luat o notă mică

Autor: Andrada Soroca – profesoara Astăzi am dat un test și am luat o notă mică. Câteva gânduri despre cursul de geografie experiențială la care am participat. Ei bine, fără ca noi să ne dăm seama la început ce ni se pregătea, am fost puși astăzi în pielea unui elev. Să vă povestesc: În prima […]

Like

Profa dintr-un sat mic, cu un suflet mare

Autor: Andreea Ionescu În fața mea stau în cerc așezați 15 copii. Băieți și fete. Plâng cam toți. În spatele lor sunt câțiva părinţi, vizibil afectați și ei. În fața lor, le vorbește diriga. Plânge și ea. O parte din băieți, în pline transformări adolescentine, se ridică și se ascund după nişte draperii ca să […]

Like

Fișa postului pentru director de școală gimnazială

Fișa postului pentru director de școală gimnazială Funcția: Director Numele și prenumele: Unitatea de învățământ: Şcoală gimnazială Studii: Anul absolvirii: Specialitatea: Vechime în învățământ: Gradul didactic: Obligația de predare: ______ ore/săptămână Numire prin Decizia inspectorului școlar general nr.: Data numirii în funcția de conducere: Vechime în funcție: Integrarea în structura organizatorică Postul imediat superior: inspector […]

Like

Funcţionarul cu catalogul sub braţ

De-a lungul timpului au fost nenumărate discuţii. Părinții au zis una, profesorii alta. Citesc pe grupuri de părinţi, citesc și pe grupuri de profesori și pot afirma: profesorii (unii) sunt nepregătiți din punct de vedere psihopedagogic. Îmi iau Înjurături, asta e, dar haideți să nu ne mai ascundem după cireș. Nu o zic numai eu, o zic […]

Like
smaranda-puscas

Interviu Smaranda Puşcaş: “Părinţii sunt persoane care trebuie ascultate si susţinute moral in drumul educaţiei pe care îl străbat alături de copii.”

Continuăm demersul nostru de a afla punctele de vedere ale unor oameni care ne inspiră prin activitatea și demersurile lor in sistemul de educație românesc. De această dată Smaranda Puşcaş ne-a adus speranța că o schimbare in beneficiul copiilor noștri este posibilă. Smaranda Pușcaș: “predau de 30 de ani. De 17 ani am înființat prima clasa Freinet […]

Like
contract-educational

Contractul educational

Contractul educațional Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar – ROFUIP Art. 186. (1) Unitățile de învățământ încheie cu părinții, tutorii sau susținătorii legali, în momentul înscrierii antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, în registrul unic matricol, un contract educațional în care sunt înscrise drepturile și obligațiile reciproce ale părților. (2) Modelul contractului educațional este particularizat la […]

Like

Finantarea scolilor

Finanțarea unităților de învățământ preuniversitar cuprinde finanțarea de bază, finanțarea complementară și finanțarea suplimentară. Statul asigură finanțarea de bază pentru toți preșcolarii și pentru toți elevii din învățământul primar, gimnazial, profesional și liceal de stat, particular sau confesional acreditat, precum și pentru elevii din învățământul postliceal special de stat. Finantarea de baza – de la […]

Like

Trebuie schimbata paradigma de evaluare a elevilor

Autor Constantin Lomaca De curând a fost lansat public în România, Raportul “România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educaţiei”. El este rodul unei analize a OCDE şi UNICEF (colaborare în premieră dintre cele două instituţii pe această tema) şi a fost făcut “la cererea şi în strânsă colaborare cu Ministerul Educaţiei […]

Like
transport-scolar

Transportul școlar

Transportul școlar Regulament-cadru privind modul de utilizare a microbuzelor de transport al elevilor CAPITOLUL I – SCOPUL Art. 1 Scopul principal al utilizării mijloacelor de transport şcolar, este transportul dus-întors al elevilor, între localitatea de domiciliu a acestora şi unitatea de învăţământ în care îşi desfăşoară cursurile. Art. 2 Alte scopuri de utilizare pentru activităţi specific […]

Like

Teoria inteligentelor multiple

Teoria inteligentelor multiple a fost dezvoltata in anul 1983 de Dr. Howard Gardner, profesor la Universitatea Harvard. El sugereaza ca notiunea traditionala de inteligenta bazata pe IQ (coeficientul de inteligenta) are limitele ei si propune, in schimb, opt tipuri diferite de inteligenta care sa acopere o paleta mult mai larga a intelectului uman. Vedeti ce tip […]

Like

Ferestre de oportunitate

Ultimii zece ani au fost marcați de o explozie în neuroștiință. Mijloace de analiză moderne și entuziasmul unor oameni de știință în a ajuta la evoluția omenirii au făcut sustenabilă științific ideea conform căreia primii ani din viața unui copil sunt decisivi în dezvoltarea lui emoțională, socială și intelectuală. În primii 3 ani, creierul face […]

Like
bullying scoala

Bullyingul in randul copiilor – Studiu Salvati Copiii

În primul rând, trebuie menționat faptul că nu există nici un cuvânt românesc pentru bullying (cuvinte cum ar fi „umilire”, „hărțuire” sunt utilizate uneori, dar acestea nu pot acoperi întregul sens a fenomenului). În plus, există o conștientizare scăzută a problemei, chiar și în rândul profesioniștilor din protecție socială sau din domeniul educațional. Bullying-ul este […]

Like