"Dictionar de expresii frumoase"

“Esti varza, nu-mi bat capul cu tine!”

“Dă-ți jos cămaşa să văd ce tricou/maieu ai pe tine.”

“Auzi, nu vrei să te tunzi?”

“Ești copil problema, tu si cu ceilalti cu care vorbesti”

“Tampitule”

“Prostule”

”Nebunule” si te trag de urechi

“Esti o mamaliga”

“Vino, graso, sa-ti explic”

“Bine ca pleci si ca scapam de tine”

Povestile voastre

Suntem la limita răbdării! Este vorba despre clasa a IV-a, o clasă foarte bună, condusă de un cadru nepotrivit. Este vorba de învățătoarea MM. Ea fugea de la ore pentru că o încărcau negativ copiii.

Din primele zile am tăcut, am zis că este nouă, până cunoaște elevii. Când am văzut că nu lucrează aboslut nimic cu ei, am început să luăm măsuri. Am mers la director, am vorbit cu învățătoarea și au fost fără rezultat. Directorul a spus că o să o moniterizeze. S-a ținut de cuvânt. Mergeau în timpul orelor și au observat și ei că una spunea și alta scria pe tablă și ne-a dat crezare.

Am ajuns la ISJ cu memoriu și ne-a dat crezare. Au zis că știu despre situație. Au plecat deja 10 copii din clasa asta prin transfer. ISJ a zis să așteptăm. Între timp, învățătoarea zi de zi îi drăcuie, zi de zi îi ceartă. Nu mai zic că îi mută și îi dă afară din clasă. Cititi continuarea aici 

Invatatoarea de clasa pregătitoare anunţa copiii acum, la final de an şcolar, ca pana acum a fost “doar puţin rea”, dar ca din clasa I va fi “foarte rea” , si ca daca lor nu le convine, sa ceara părinţilor sa ii mute in alta şcoala?! Inclusiv chemând părinţii la discuţii private, in aceeaşi idee, de a-i face sa-si mute copiii.

Început de clasa a V-a, prima şedință cu părinții. Printre altele doamna diriginte le aduce la cunoştință părinților obiectele la care domnii profesori solicită manuae auxiliare: matematică,  lb. română, lb. engleză, geografie, educație tehnologică.

Se dezbate şi ies din schemă ultimele două. Se încheie şedința cu proces-verbal în care este consemnat faptul că părinții nu doresc auxiliare la geografie şi educație tehnologică.

Vine prima oră de geografie. Direct, d-na profesor le solicită copiilor să aducă bani de auxiliar.
Situația se repetă şi la ora de educație tehnologică.

Rezultatul: toți părinții cumpără auxiliarul pentru că nu am chef să fie al meu copil şicanat ori considerat vreo oaie neagră.

 

Exista copii care verifica daca ti-ai făcut tema sau nu.

Daca iţi uiţi caietul acasă eşti trecut cu tema neefectuata. La 2 teme nefăcute primeşti nota 4, nota 3, cat îl lasă inima pe profesor.

Ca părinte nu am nici un mijloc de comunicare cu profesorul, nu am cum sa motivez vreo tema nefăcuta; doar ducându-mă la şcoala, lucru greu de realizat fara a-mi lua concediu de la serviciu.

Exista nota 2 sau nota 3 pentru ca elevul nu si-a luat notiţe la ora, sau nu a fost atent

Si 3 rânduri mari scrise cu roşu pe caiet, ca atenţionare pentru mine, părintele.

Exista iarăşi prostul obicei de a nu se trece notele in carnet sau in catalogul electronic. Avem catalog electronic, a fost folosit un an de zile, un instrument foarte util, dar l-au îngropat repede. Un singur profesor din 11 pune nota in carnet imediat după ce a fost asculat copilul sau a primit rezultatul unui test.

 

Exista un elev care le cere tuturor carnetele de elev zilnic, iar cel ce nu-l are ia amenda un leu.

Profesori care dau teste si le aduc după 3-4 saptamani.

Note care se pun fara a fi instiintat si elevul, netrecându-se in carnet.

Din acest an nu se mai motivează nicio absenta de către părinţi, ci doar cu scutire medicala.

 

Doamna dirigintă pune pe 2-3 copii din clasă să calculeze mediile generale.

Anul trecut, in clasa a VI-a, fiului meu i-au greșit media. Am crezut că după experiența de anul trecut, anul acesta își va face treaba și le va calcula ea. Dar nu a fost așa. Tot copiii le-au calculat.

In liceul in care invata copilul meu, elevii asculta in pauze , prin difuzoare date la volum maxim (in fiecare clasa), povestea de viata a profesoarei de psihologie, care a trecut de la un copil rebel la un adult responsabil.
Aceste declaratii se fac live din biroul directoarei.

 

Cum vi se pare metoda unei doamne profesoare, de a ii pune pe copii, după fiecare lucrare scrisa sa noteze cate note s-au primit din fiecare nota si sa scrie in dreptul notei sale “Eu sunt aici”?

Am decis sa retrag copilul de la ora de religie. Băiatul meu a mers cu cererea la directoarea liceului. Aceasta i-a explicat, după o cearta serioasa, ca nu se poate, deoarece in clasa a-IX- a am făcut cerere pt. ora de religie.

 

La ședința cu părinții de la clasa a V-a s-a hotărât ieri, aproape în unanimitate, să se cumpere manuale pentru materiile importante, pe considerentul că nu putem aștepta până se hotărăște Ministerul să dea manuale și că profesori au deja exprimate doleanțele cu privire la editurile de la care doresc să se comande respectivele manuale.
Întrebarea mea : este legal să ceară părinților să cumpere manuale ? Și dacă eu nu cumpăr ce va face copilul meu singur fără manuale ?

 

Sunt tatăl unui elev de clasa a IV-a de la o şcoala gimnaziala din Bucureşti. Ne confruntam inca din clasa pregătitoare cu violenta aplicata asupra copilului meu si a altor copii din clasa lui de către doamna invatatoare. Astăzi băiatul meu a fost din nou umilit si tras de urechi de doamna invatatoare pentru ca nu a rezolvat nişte exerciţii la matematica.

La nivelul clasei sunt mulţi copii abuzaţi si umiliţi zilnic, dar niciun părinte nu a luat niciun fel de atitudine niciodată din cauza eternei frici cate pluteşte deasupra acestei naţiuni de secole.

 

Azi, si nu numai azi din cate am inteles de la copilul meu, doamna a interzis copiilor sa iasa in pauza, deoarece un copil a ratacit niste chei de la un dulap…ma rog, nici nu mai conteaza motivul. Au avut voie doar in pauza mare sa iasa sau sa manance. Am mai aflat cu stupoare ca in timpul orelor de muzica nu se face muzica, ci fise, dar nu de muzica. Copilul meu este cl a I-a.

Mi-a relatat baiatul meu de 9 ani faptul ca ieri, inainte de ora de educatie fizica (in pauza deci), isi manca gustarea, iar profesorul lui, vazandu-l, i-a solicitat sa si-o arunce, pe motiv ca inainte de ora de educatie fizica nu se mananca. Drept urmare, copilul meu si-a aruncat mancarea.
Gustarea (un baton cu fructe) era micul dejun al copilului, luat in pauza de 10. El nu mananca imediat dupa trezire. Asta e ceea ce m-a deranjat mai mult, ca a ramas fara mancare.
Tocmai am discutat cu domnul profesor, iar dansul sustine ca a inteles gresit, probabil, copilul si ca i-a spus, de fapt, sa iasa afara cu mancarea si sa nu manance in sala de sport.

As vrea sa stiu daca exista undeva in legea educatiei vreo prevedere ce sanctioneaza utilizarea unor metode precum “scaunul rusinii” la gradinita? Tocmai am aflat de la fetita mea, grupa mica, ca vineri a fost scoasa pe hol la scaunelul rusinii pentru ca a plans sa vina bunica. Multumesc.

Clasele primare. La ora de desen un copil a luat un pahar de unica folosita pentru a isi clati pensula in el. Invatatoarea a inceput sa strige ca acelea sunt doar petru a bea apa. Copilul a fost pus sa bea apa de la acuarele.

Avem urmatoarea situatie: aflu la sedinta cu parintii ca are copilul un 6 la matematica; nu stiam de nota, speram sa stie copilul, ii spun acasa-stupoare si pe fata lui. Nu o fi el olimpic dar sigur nu este de 6; intamplator aloc mult timp alaturi de copil pentru scoala asa ca stiu la ce nivel este. Il intreb daca a fost ascultat, imi spune ca a iesit de mai multe ori la tabla dar a stiut si ieri ii verifica doamna tema, tema facuta si corecta, confirmata si de profesoara, doamna se duce la catalog, pune nota, nu-i zice nimic copilului. Il rog pe copil sa o intrebe azi pe dna profesoara ce anume nu a stiut la materia matematica pentru a imbunatati. Raspunsul doamnei: ai primit aceasta nota “pentru ca te misti incet”. (Cand il scoate la tabla merge incet). Wow, sa rad sau sa urlu!?
Dilema mea: ce a obtinut profesorul si cu ce s-a ales copilul din aceasta explicatie?? Cu ce-l ajuta in aplicarea cunostintelor de matematica?
Sa-i spun copilului sa mearga in pas alergator la tabla, o fi bine, o invata mai multa matematica in timp ce alearga? Oh, Doamne sfinte, mare ti-e gradina!

Observ cu durere situatia din invatamant. Nu mai spun de programa, capacitatea copiilor de a invata conform specificului varstei, ma opresc doar la interactiunea copil-scoala-parinte. Cu durere asist de cativa ani la razboiul cadru didactic-copil. Da, este un veritabil razboi!!!

Desi cadrul didactic (se presupune ca are toate abilitatile naturale sau insusite) de a invata si educa copii, in realitate s-a transformat in adversarul copiilor. (Stim cu totii ca exista si dascali, cu drag si rabdare fata de copii, dar din pacate, prea putini).

Nu pot intelege, in nici un chip, cum poate un adult sa devina dusmanul unui omulet de 6, 7 ani!!!! Chiar atat ne-am degradat, ca umanitate??? Ce psihologie poti avea tu, adultul caruia parintele ti-a incredintat copilul de cls1 , incat sa lovesti copilul cu capul de banca??? Indiferent ce a facut acel copil, cum ai ajuns sa devii animal care arata altor copilasi cea mai buna modalitate de a linisti un copil zvapaiat???? Apoi, peste cateva zile, luni sau ani , apare intrebarea de ce copiii care au asistat la acest mod de ”linistire” sant batausi sau au nevoie de terapie psihologica….

Bulyingul este in floare in scolile noastre, intotdeauna au fost copii care au hartuit alti copii, dar nu se permitea si nu se incurajau acesti copii…

Mereu ma intreb, ce fel de om esti, adult profesor , care sant resorturile interioare ale tale, cum ai te simti in momentul in care jicnesti, umilind in fata clasei un copil de 10-11-12 ani??? Ce ti s-a intamplat de nu ai nici macar o urma de compasiune??? Iar acum vorbesc din propria mea experienta….

In noaptea de Inviere baiatul meu iar a tipat in somn, era terorizat: lasa-ma , lasa-ma….

l-am linistit, si a dormit in continuare, fara a se trezi..

Eu, in schimb, greu am adormit…Din cauza durerii…

M-am trezit cu gandul: ce poate simti o profesoara cand batjocoreste un baietel in cls a 5-a, mai ales ca stie ca abia i-a murit tatal??? Stie, totodata ca acest copil are ADHD,  este dislexic si discalculic… Da, este adevarat ca legea pt copii cu CES inca nu fusese legiferata, dar tu, ca om cum poti spune mamei sa stea linistita, ca tii cont de acest aspect, iar la clasa sa ii spui ca e prost si mai bine sa stea acasa, nu are ce cauta la scoala????

Ce simtea acest copil, te-ai gandit vreodata??

Ce invatau copiii care asistau te-ai gandit vreodata???

Te-ai gandit ca sunt si alti profesori care se comporta la fel cu el???

Tare mult as vrea sa stiu ce simteai tu d-na profesoara, d-na diriginte cand imi batjocoreai copilul???

Tare mult as vrea  sa stiu, d-na diriginte, de ce nu mi-ai spus (in doi ani) ca al meu copil orfan are dreptul la bursa de orfan???….

Am aflat dupa ce am renuntat la scoala ta, dupa ce copilul a clacat….

Baiatul meu nu mi-a spus ce se intampla la scoala, cum este batjocorit de profesori…

El a spus doar de felul in care copii il batjocoreau, dar mereu tot el era vinovatul….Era vinovatul de seviciu, copii dand vina doar pe el…

Am aflat ce i se intampla la scoala, dupa ce a clacat , de la un coleg.

Chiar de la cel care il batjocorea cel mai mult!!! Copilul nu a realizat ce facea, i se parea o joaca, mai ales ca profesorii faceau la fel!!! Pai daca d-na diriginta se poarta asa, normal ca si eu fac la fel!!!!

Cand am vorbit la telefon cu dn-a diriginta se comporta ca si cum nu auzise nimic, ba , m-a intrebat daca vreau sa deschida ancheta!

In acel moment vedeam doar ca al meu copil s-a inchis total in el, in stare de soc, nu aveam timp de ancheta, mai ales ca ancheta era facuta de cei ce il hartuisera…

Acum imi pare rau, abia acum imi dau seama ca trebuia sa deschid ancheta, dar atunci nu stiam cum sa imi ajut copilul….

Au trecut doi ani, el inca tipa in somn!

Si da, vedeam schimbarea la el, dar am crezut ca este efectul mortii tatalui lui… Tatal lui ne-a parasit cand el avea 4 ani, iar el a sperat mereu ca il va cunoaste, si ca tatal lui il va cunoaste pe el… Acum nu mai avea aceasta sansa niciodata…

Niciodata, dar absolut niciodata nu mi-am imaginat ca profesorii se poarta asa batjocoritor cu el!!

Nu i s-a dat niciodata nici o sansa!–asta mi-a spus colegul lui…

In octombrie a murit tatal altui coleg din acesta clasa. Din nou, dna diriginta nu i-a spus mamei de bursa de orfan…

Mai multi copii au confirmat modul in care copilul meu era tratat la scoala..

Dna profesoara, dle profesor, ce simti cand lovesti-fizic sau psihic- copilul care este in grija ta, pe care se presupune ca il educi si il pregatesti pt viata???

 

Poate te mai intereseaza si

Draga scoala Draga scoala, Eu sunt Andreea si sunt mama lui Rares, un baietel vesel, empatic si plin de viata. Iti scriu ca sa iti spun ca mi-ar placea ca tu sa...
Trebuie să scăpăm de TREBUIE! Autor: Andreea Ionescu De cand ma stiu am fost o fiinta care functioneaza pasional. Atunci cand am o pasiune nu am limite. Cercetez, studiez, cites...
Scrisoare Eu sunt Andreea. Si sunt mama lui Rares. Nu, nu sunt speciala. Nu, nu am bani multi, nu am sponsori si nici pe nimeni care sa imi tina spatele. Sunt ...
Sharing is caring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *