Ce urmaresc evaluarile nationale cls a II-a?

Încă din momentul introducerii Evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a, evaluarea testelor administrate în cadrul acestei evaluării a reprezentat o adevărată provocare, dorindu-se a fi o evaluare specifică, diferită de cea curentă la clasă, în urma căreia se acordă note sau calificative. Elaborarea testelor s-a realizat, încă de […]

Sunt sau nu sunt necesare Evaluările Naţionale de la cls A II-a, cls A IV-a si cls A VI-A?

 Ce sunt evaluările naţionale – EN II, EN IV, EN VI? Evaluările naţionale (EN II, EN IV, EN VI) au drept referenţial testările internaţionale TIMSS, PIRLS, PISA. Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în perioada școlarizarii, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe […]

Rezultatele evaluării Naţionale Cls a VI-a – ENVI

Combinaţia de teste limba română – limba engleză În cazul Probei transdisciplinare „Limbă şi comunicare”, s-a optat pentru urmărirea a două competenţe, aflate în mod necesar în conformitate cu programele şcolare în vigoare: Evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris, cu aplicaţii pe texte non-literare. Raportarea elevului la situaţii, experienţe, „probleme” posibil a fi întâlnite […]

Rezultatele evaluării Naţionale Cls A IV-A – ENIV

Testele scrise de la EN IV acoperă competenţele de înţelegere a textului scris, literar, texte la prima vedere din literatura pentru copii internaţională, precum și competenţele de matematică, având ca referinţă testările internaţionale pentru această vârstă (IEA-PIRLS şi IEA-TIMSS). Scopul testelor a fost de a respecta structura testărilor internaţionale recunoscute şi de a ridica „standardul” […]

Ce Urmăresc Evaluările Naţionale Cls A VI-A?

Combinaţia de teste limba română – limba moderna În cazul Probei transdisciplinare „Limbă şi comunicare”, s-a optat pentru urmărirea a două competenţe, aflate în mod necesar în conformitate cu programele şcolare în vigoare: evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris, cu aplicaţii pe texte non-literare. raportarea elevului la situaţii, experienţe, „probleme” posibil a fi întâlnite […]

Ce urmaresc evaluarile nationale cls a IV-a?

Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în școala, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe care elevul trebuie să le posede aptitudinile, abilitatile pe care el trebuie să si le însuşească contextul în care elevii vor fi puşi în fata unor […]

Rezultatele evaluării Naţionale Cls A II-A

Limba romana Specificaţiile pentru secţiunea Scris au fost construite astfel: Timp alocat: 30 de minute Domeniul cognitiv evaluat: producerea mesajelor scrise Competența generală: redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare Competența specifică: redactarea unor mesaje simple, cu respectarea convențiilor de bază Specificaţiile pentru secţiunea Citit au fost construite astfel: Timp alocat: 30 de minute […]
Sharing is caring