De-a lungul timpului au fost nenumărate discuţii. Părinții au zis una, profesorii alta.

Citesc pe grupuri de părinţi, citesc și pe grupuri de profesori și pot afirma: profesorii (unii) sunt nepregătiți din punct de vedere psihopedagogic. Îmi iau Înjurături, asta e, dar haideți să nu ne mai ascundem după cireș.

Nu o zic numai eu, o zic atâtea rapoarte internaționale, o zic specialiști, o zic chiar miniștri ai educației.

 

Am căutat de curând informații legate de evaluare. Există zeci de cărți, suporturi de curs, module etc. Evaluarea sprijină învățarea, oferă feed-back, ajută la progres, copilul nu trebuie penalizat, ci încurajat.

Ce observăm în practică? Nota 3 pentru tema neefectuată, 2 ca nu a copiat de la tablă, profesori care nu au înțeles nici până acum notarea prin calificative și nu prin note. De ce au fost introduse, care este scopul lor, ce urmăresc aceste calificative, deşi au fost introduse de 17 ani!!

 

Sunt mulți profesori  care nu au înțeles, încă, rostul evaluărilor de la cls a II-a, a IV-a, și a VI-a, ce sunt ele, ce măsoară, ce model urmează și care este scopul lor.Am citit de nenumarate ori pe grupurile de profesori că  sunt doar nişte statistici cerute de minister! What ???

 

Am citit atătea cazuri de profesori care “disciplinează” copii de 6-7-8 ani că nu stau înțepeniți în bănci câte 4 ore, ba le mai și iau dreptul la pauză. Oameni buni, dar voi chiar nu aţi citit nici o carte de psihologie în viața voastră?

 

Am citit despre profesori îngroziţi de-a dreptul de faptul ca elevul are drepturi, si ca a mai avut și tupeul să le scrie într-un Statut al Elevilor. Da, el e personajul principal în toată  povestea asta.

 

Am citit despre atâția profesori care nu ştiu că ROI-ul se face în concordanță cu ROFUIP-ul și cu Statutul elevului și nu e voie sa le încalce pe acestea, sau despre profesori care nu au citit noua programă! Ba mai mult, nici nu ştiu să o aplice.

 

M-am săturat de replica: părinții care își exprimă nemulțumirile să vină în locul nostru, să învețe cât am învățat noi, să treacă prin atâtea examene câte am trecut noi, să dea atâtea inspecţii cate am dat noi și apoi să vorbească. Fix degeaba! Nu eu le-am ales meseria asta, nu eu i-am îndrumat să urmeze această carieră. Ei nu se pricep la treaba mea, eu nu mă pricep la meseria lor. Dar îi asigur că eu îmi fac treaba extrem de bine la locul meu de muncă, ca altfel m-ar da şeful afară.

 

Eu nu sunt specialist, sunt părinte. Nu m-am pregătit special pentru a fi profesor, nu am fost la cursuri de psihologia copilului, nu am citit despre dezvoltarea creierului, etapele dezvoltării copilului, metode de învățare etc. Dar asta ar trebui să cunoască un specialist. Și aveam convingerea că un profesor este un specialist.

 

Nu e suficient  să termini facultatea de matematică, de limbi străine, de istorie samd ca să te numeşti dascăl. Ești doar un funcţionar cu catalogul sub braţ! Nu este suficient. Informaţia teoretica fara aplecare către copiii nu face nici cât 2 cepe degerate.

Poate te mai intereseaza si

Măsuri eficiente de apreciere a muncii elevilor pentru a-i motiva De ce Lăudăm? Cercetările arată că accentuarea activităţii elevilor ( de exmplu: lauda şi alte recompense ) este cea mai puternică unealtă pe care o ...
A passion for planning, enjoy putting their plans into action and organizing eve... Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce scelerisque iaculis libero, ac pellentesque mi fermentum vitae. Donec ipsum tellus, dap...
Event involves the planning of all kinds of events. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce scelerisque iaculis libero, ac pellentesque mi fermentum vitae. Donec ipsum tellus, dap...
Sharing is caring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *