Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii.

Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara zilei de școală, timpul dedicat temelor pentru acasă și activităților de tutoriat sau de studiu privat. De asemenea, nu include zilele în care școlile sunt închise pentru festivități (de exemplu, zile naționale) și zilele în care elevii nu frecventează școala ca urmare a perioadelor de pregătire destinate cadrelor didactice sau zilelor de examinare.

Comparatie timp de instruire

Raportul Recommended Annual Instruction Time pag. 33

Timpul minim recomandat de instruire pe an

În majoritatea cazurilor, educația obligatorie acoperă doar nivelurile de educație primară și secundară generală (clasele 0-IV si V-X).

Însă în 22 din 42 de sisteme educaționale europene, educația obligatorie include și unul sau mai mulți ani din nivelul secundar superior (clasele IX-XII)

Timpul minim de instruire pe an se calculează prin împărțirea timpului total recomandat pentru instruire la numărul de ani pe fiecare nivel educațional.

  • În educația primară (clasele 0-IV), media timpului minim recomandat de instruire pe an în Europa este de 740 de ore. În România acesta este de 501 ore.
  • În educația ecundară generală (clasele V-X), media timpului minim recomandat de instruire pe an în Europa este de 873 de ore. În România acesta este de 825 ore, fiind mai mare decat educatia primara.
  • În 22 de sisteme educaționale, cel puțin un an de nivel secundar superior, este obligatoriu. Media recomandată pe an la acest nivel educațional este de 903 ore.

Grafic: Curriculum minim obligatoriu

În medie, timpul total recomandat pentru instruire, in toti anii de scolarizare este:

  • educația primară (clasele 0-IV) include cel puțin 4.089 ore de instruire in Europa. In România aceasta este de 2.503 ore.
  • educația generală de nivel secundar inferior (clasele V-X) include 3.011 orein Europa. In România aceasta este de 3.300 ore.

Pe arii curriculare situatia se prezinta astfel

Scris, citit, literatura
  • in educația primară (clasele 0-IV), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 958 ore. În România acesta este de 665 ore.
  • in educația generală de nivel secundar inferior (clasele V-X) ), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 560 ore. În România acesta este de 697 ore.
 Matematica
  • in educația primară (clasele 0-IV), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 670 ore. În România acesta este de 411 ore.
  • in educația generală de nivel secundar inferior (clasele V-X) ), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 483 ore. În România acesta este de 697 ore.
 Stiinte  
  • in educația primară (clasele 0-IV), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 295 ore. În România acesta este de 120 ore.
  • in educația generală de nivel secundar inferior (clasele V-X), media timpului minim recomandat de instruire în Europa este de 486 ore. În România acesta este de 871 ore.

Grafic: Comparatie scris/citit, matematica, stiinte

 

Raportul Recommended Annual Instruction Time pag. 34

Data de începere a anului școlar

Anul școlar începe în luna august în următoarele state:
  • Danemarca - 10 august
  • Germania - 1 august
  • Olanda -17, 24 și 31 august, în funcție de regiune
  • Finlanda - între 10 și 18 august
  • Scoția - 15 august
  • Elveția - între 10 și 31 august, în funcție de fiecare canton în parte
  • Islanda - între 21 și 24 august
  • Liechtenstein -17 august
  • Norvegia - între 17 și 21 august
La 1 septembrie anul școlar începe în următoarele state:
  • Belgia
  • Bosnia și Herțegovina
  • Republica Cehă
  • Estonia
  • Macedonia
  • Franța
  • Ungaria
  • Irlanda
  • Letonia
  • Lituania
  • Muntenegru
  • Polonia
  • Serbia
  • Slovenia
  • Anglia.

În medie durata anului școlar în aceste țări este de 190 de zile lucrătoare. In România, durata cuprinde, de regulă, 167 de zile lucrătoare.

 


 

**

Sursa informațiilor și datelor prezentate:

 Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe 2015/16. Eurydice - Facts and Figures

Eurydice este o reţea a cărei sarcină este aceea de a explica cum sunt organizate si cum funcţionează sistemele educaţionale din Europa. Publică descrieri ale sistemului educaţional naţional,  studii comparative pe diverse subiecte, descriptori/indicatori si statistici în domeniul educaţiei. Rapoartele arată cum abordează diverse ţări provocările pe toate nivelurile educaţiei: educaţie timpurie, ciclul primar si secundar, educaţie superioara si educaţia adulţilor.

 

Poate te mai intereseaza si

Evaluarea scolilor din România: de la conformare la îmbunatatiri Evaluarea unitatilor de învatamânt urmăreşte, de obicei, doua scopuri: îmbunatatiri si responsabilizarea. Evaluările şcolilor în scopul îmbunatatiri s...
Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Monitorul educatiei 2017... Comisia Europeană a făcut publice statistici oficiale, care dau dimensiunea reală a sistemului de educatie românesc. ”Monitorul educației și formării”...
Trebuie schimbata paradigma de evaluare a elevilor Autor Constantin LomacaDe curând a fost lansat public în România, Raportul “România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul...
Sharing is caring

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *