Psihologie

Inteligența logico matematică

Inteligența logico matematică

Inteligența logico matematică include capacitatea de a utiliza raţionamente inductive şi deductive, de a rezolva probleme abstracte, de a înţelege relaţiile complexe dintre concepte, idei şi lucruri. Deprinderea de a emite raţionamente are aplicabilitate în multe arii ale cunoaşterii şi include, de asemenea, capacitatea de utiliza gândirea logică în ştiinţă, studii sociale, literatură etc.

Acest tip de inteligenţă cuprinde şi capacitatea de a clasifica, a anticipa, a stabili priorităţi, a formula ipoteze ştiinţifice şi a înţelege relaţiile de cauzalitate. Şcolarul mic îşi dezvoltă aceste capacităţi prin activităţi concrete, prin înţelegerea relaţiei de corespondenţă biunivocă, prin operaţiunea de numărare. Aceste deprinderi ale gândirii critice sunt prezente în programele majorităţii şcolilor, însă trebuie fixate prin activităţi corespunzătoare.

Inteligența logico matematică presupune abilitatea de a opera cu numere (matematicieni, contabili, statisticieni) și de a gândi rațional (oameni de știință, programatori, logicieni). Și acest tip de inteligență este prezentă în mod activ în programa școlară.

Cum învață copiii care au o inteligență logico matematică

Dacă acest tip de inteligență este reprezentativ pentru copilul tău, vei observa cu ușurință că preferă mai ales acuratețea, este extrem de organizat, are gândire abstractă și îi place matematica.

Acești copii își manifestă de la vârste mici interesul pentru computere și rezolvă cu ușurință experimentele logice și problemele. De asemenea, se descurcă bine la fizică și chimie, materii care necesită precizie, logică și dezvoltă o mentalitate specială. Pentru a le suscita interesul, va trebui să le dai sarcini diverse și să folosești vizualizarea de grafice și tabele, să le oferi diferite
experimente și joculețe matematice.

Inteligența logico matematică

 

 

inteligente-multiple

Citește și despre celelalte tipuri de inteligență conform teoriei dezvoltată de Dr. Howard Gardner.

Surse articol: Catalina Nicolin – Centrul national de formare a personalului din învăţământul preuniversitar, Scritub si „Folosirea educației non-formale și a metodelor interactive în lucrul cu tinerii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *