Documente solicitate de ARACIP unităților de învățământ preuniversitar
Documentele solicitate de ARACIP unităților de învățământ preuniversitar în diferite etape ale evaluării externe, conform legislației specifice a calității:
- Actul constitutiv al furnizorului de educație.
- Statutul furnizorului de educație.
- Hotărâre judecătorească de înființare a furnizorului de educație.
- Codul de identitate fiscală (CIF) al furnizorului de educație.
- Documente de deținere/utilizare a spațiilor școlare.
- Documente de deținere/utilizare a bazei materiale.
- Proiectul de dezvoltare instituțională – PDI/ plan de acțiune al școlii – PAS.
- Planuri operaționale.
- Oferta educațională.
- Lista dotărilor disponibile.
- Lista cu fondul de carte propriu.
- Stat de funcții.
- Regulamentul de ordine interioară.
- Lista protocoalelor, acordurilor de colaborare și a parteneriatelor încheiate de unitatea de învățământ, pe ultimul ciclu de învățământ / Protocoalele de colaborare cu diferite instituții, Parteneriate cu unități de învățământ similare din țară și străinătate
- Contract educațional.
- Situațiile privind rezultatele elevilor la examenele de finalizare a studiilor, performanțele obținute la concursuri și olimpiade școlare, respectiv situațiile prvind inserția absolvenților pe piața forței de muncă, după caz.
- Oferta curriculară.
- Lista obiectelor de inventar și a mijloacelor fixe aflate în proprietatea unității de învățământ.
- Lista planurilor de învățământ și a programelor școlare.
- Lista cadrelor didactice.
- Declarația-angajament a fiecărui cadru didactic care urmează să desfășoare activități de învățământ în unitatea școlară respectivă.
- Acte privind inspecțiile și controalele efectuate în unitatea de învățământ pe ultimul ciclu de învățământ, conform registrului de procese-verbale de inspecții.
- Autorizația sanitară de funcționare, vizată pe anul în curs.
- Aviz PSI, dacă este cazul, conform legislației în vigoare.
- Autorizația de funcționare din punct de vedere al sănătății și securității în muncă.
- Regulamentul CEAC.
- Decizie privind desemnarea membrilor CEAC.
- Strategia CEAC.
- Raportul anual de evaluare internă a calității – RAEI.
- Proceduri operaționale care să susțină Sistemul de control intern/ managerial.
- Proceduri de autoevaluare instituțională.
- Proceduri de evaluare sistematică a așteptărilor educabililor, părinților și altor beneficiari relevanți.
- Proceduri de evaluare sistematică a satisfacției personalului.
- Proceduri de comunicare inetrnă, decizie și raportare.
- Proceduri de identificare și de prevenire a perturbărilor majore.
- Proceduri de control al documentelor și al înregistrărilor.
- Proceduri de colectare regulată a feed-back-ului din partea elevilor și a altor factori interesați interni și externi.
- Instrumente de monitorizare și evaluare internă specifice unității de învățământ (ghiduri de interviu, chestionare, instrumente de analiză cantitativă și calitativă).
- DOcumente privind progresul în dotarea cu echipamente, materiale, manuale, auxiliarele curriculare, biblioteca/centrul de documentare și informare (CDI).
- Evidența activității de perfecționare și formare continuă a personalului/ participarea cadrelor didactice la programe și activități de dezvoltare profesională.
- Portofolii de progres ale elevilor (fișe/ documente de evaluare. indicatori de performanță, lucrări/teste/ produse ale activității).
- Portofoliile cadrelor didactice (planificări calendaristice, proiectele activităților de învățare, lista manualelor și a auxiliarelor curriculare utilizate, instrumente de evaluare pentru elevi, seturi de bareme de notare a testelor/ lucrărilor elevilor).
- Procedură privind accesul la informațiile de interes public.
- Formulare tip – Cerere, solicitare informații de interes public; Reclamație administrativă; răspuns la cerere; răspuns la reclamație administrativă.
- Registru pentru înregistrarea cererilor și răspunsurilor privind accesul la informațiile de interes public.
- Contracte de muncă.
- Decizii de numire pe post.
- Fișe de post.
- Fișe anuale de evaluare a activității.
- Decizii de încetare a raporturilor contractuale.
- REVISAL (partea care poate fi imprimată).
- Scheme orare pe nivel de studiu.
- Orarul unității de învățământ.
- Planul de școlarizare.
- Registrul de procese-verbale.
- Documente școlare.
- Acte de studii.
- Graficul activităților extracurriculare.
- Organigrama.
Prin legislaţia calităţii se înţelege:
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și compeltările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 22/2007 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie;
- Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
- Hotărârea Guvernului nr. 1534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar;
- OMECTS nr. 4688/2012 privind aprobarea Ghidului general – Calitate în școala din România prin standarde și standarde de referință, a cerințelor minimale pentru serviciile educaționale, respectiv a standardelor specifice de calitate pentru învățământul
preuniversitar; - OMECTS nr. 6517/2012 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calității educației în învățământul preuniversitar.