Am văzut ca in presa a apărut o scrisoare deschisa a unui grup de profesori in ceea ce priveşte auxiliarele şcolare.

Ca un drept la replica am dori si noi, părinţii, sa punem câteva întrebări:

♦ Cine achita aceste auxiliare? Le achita ministerul sau le achita părinţii? Daca le achita părinţii care este forma legala?

♦ Ce se întâmpla cu acei copii ai căror părinţi nu dispun de banii necesari pentru achiziţionarea auxiliarelor? Ei nu mai fac şcoala?

♦ In condiţiile in care auxiliarele îngreunează foarte, foarte mult ghiozdanele copiilor mici, aflaţi inca in plina dezvoltare fizica, cum se respecta legea, care stipulează ca greutatea ghiozdanelor nu poate depăşi 2.5 kg?

♦ Manualul este doar un mijloc,  un instrument, predarea o face profesorul. Daca la clasa pregătitoare nu exista manual, este responsabilitatea ministerului sa găsească soluţii, pentru ca elevii sa isi insuseasca competentele in conformitate cu programa şcolara.

♦ De ce este nevoie de suplimentarea cu auxiliare, in condiţiile in care la clasele I-IV exista manuale, iar ministrul Liviu Pop a promis ca la clasa a V-a vor exista manuale la începutul anului şcolar?

♦ In Legea Educaţiei Naţionale, la art. 70, se specifica ca se infiinteaza Biblioteca Școlara Virtuala si Platforma şcolara de e-learning, care includ programe şcolare, exemple de lecţii pentru toate temele din programele şcolare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare, astfel incat aceste resurse sa fie accesibile permanent si gratuit oricărui elev sau profesor. De ce nu se militează pentru înfiinţarea acestor platforme ?

♦ Daca aceste manuale nu sunt bune, de ce nu se cere elaborarea unor manuale de calitate, care sa permită inclusiv lucrul diferenţiat? Aceste manuale sunt verificate din punct de vedere al calităţii ştiinţifice de către comisii formate din profesori din sistemul de invatamant.

♦ Exista cumva un memoriu, semnat de toate cadrele didactice, care argumentează ca manualele sunt depasite si este imperios necesara schimbarea informatiei ?

In final dorim sa va amintim ca in Legea Educatiei Nationale 1/2011 se stipuleaza ca invatamantul este gratuit in Romania, iar esentială in procesul instructiv- educativ este programa, nu materialele didactice auxiliare: manuale, auxiliare, culegeri etc

Va mulţumim pentru înţelegere si sper sa reuşim sa capatam răspunsuri in timp util,

Un grup de părinţi.

Daca doriti sa sustineti aceasta scrisoare o puteti face printr-un comentariu mai jos.

Share

9 thoughts on “Scrisoare deschisa in ceea ce priveşte auxiliarele şcolare”

  1. Dacă tot se menține ideea că Părintele este direct responsabil de dezvoltarea cognitivă, de dezvoltarea aptitudinilor, de găsirea şi implementarea soluțiilor în acest Sistem gândit (cumva) bine, dar făcut strâmb(rău), atunci să acceptăm că singurul în măsură să ofere dreptul la Educație copilului este Doar El, Părintele, iar Instituția să se dizolve. Uite aşa. Dacă fără auxiliare nu se poate face “nica”, să nu mai plătim salarii degeaba ! Măcar ! Altfel nu se justifică toți banii dați pe o mulțime de nimicuri, gen : gărduleț pentru floricele, borduri pentru alei, scrumiere pentru fumători, etc.
    Statul, prin reprezentanții Instituționali, să facă bine să justifice fiecare leuț cheltuit cu Educația copilului, nu cu bârfa, nu cu scuzele, motivațiile … pentru lipsa de atitudine !

  2. Total de acord ! Profesorii sa faca bine sa-si pregateasca lectiile , sa invete sa foloseasca internetul , nu sa puna copii sa scoata materiale didactice de pe internet . Sa conceapa singuri un plan de lectie , sa se asigure ca elevii au plecat din clasa cu lectia inteleasa . O singura culegere la clasa este suficienta , si aceea sa fie a profesorului ! Oricum le are pe cele din anii anteriori , cumparate tot pe banii elevilor !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *