Descriere

Copiii care  folosesc stilul  de  invatare  auditiv  prefera  sa  studieze cu  un  prieten, astfel pot discuta cu acesta despre materialul de invatat, se aud unul pe celalalt, isi pot clarifica nelamuririle.

Recita/spun cu voce tare informatiile pe care doresc sa si le aminteasca mai mult timp ; unii elevi inregistreaza casete audio cu punctele importante pe care vor sa si le aminteasca si le asculta in mod repetat.

Citesc cu voce tare ori de cate ori este posibil, au nevoie sa auda cuvintele pe care le citesc pentru a le intelege mai bine sensul.

Copiii au tendinţa de a fi mai vorbăreţi, le place muzica şi le place să cânte şi să fredoneze.

Sunt buni la gramatică şi la limbi străine.

Au tendinţa de a procesa informaţia pornind de la parte la întreg.

Răspund bine la logică şi ordonare secvenţială (pas cu pas) si la  informaţia vorbită.

Receptarea informației se face predominant prin auz, vorbind, citind cu glas tare, discutând sau procesând  gândurile cu voce tare.

Sensibilitatea față de ambient este caracterizată de nevoia permanentă de stimuli auditivi. Când în jurul lor este liniște, vor produce propriile lor sunete, fredonând, cântând, fluierând sau vorbind cu sine. Aceeași metodă o folosesc pentru a acoperi distragerile auditive cauzate de alții. Când studiază și au nevoie de liniște.

Remarcă la o persoană necunoscută în special numele persoanei, sunetul vocii, felul cum vorbește și ce anume spune.

Mișcarea ochilor – tind să privească în stânga și în dreapta, în direcția  urechilor lor, având doar scurte contacte vizuale cu interlocutorii.

Vorbirea este descriptivă cu privire la sunetele, vocile, muzica, efectele sonore și  zgomotele din fundal. Reproduc ceea ce s-a spus deja.

Memoria este bună pentru dialog, poezii, texte, citate, muzică și sunete.

Persoanele auditive își amintesc cu ușurință ce spun sau ce aud, vorbesc singure cu voce tare, nu se descurcă mereu cu instrucțiuni scrise, ascultă cu plăcere alte persoane care citesc cu voce tare, șoptesc în timp ce citesc, agreează discuțiile din clasă, repetă cu voce tare, fredonează, cântă, rețin rapid numele oamenilor cu care vin în contact. Zgomotul este, însă, un factor perturbator al atenției.

Metode de instruire recomandate

  • Recomanda-i sa citeasca si sa repete lectiile cu voce tare. Copiilor cu stil auditiv de invatare le este mai usor sa memoreze informatiile daca le aud.
  • Deoarece inteleg mai usor atunci cand discuta despre notiunea respectiva, copiii cu stil auditiv de invatare invata mai bine in grup. Ii poti recomanda copilului tau sa isi formeze un grup de colegi  cu care sa isi faca temele si sa invete. In grup, copilul cu un stil de invatare auditiv invata mult mai usor si asimileaza cu o rapiditate mai mare ceea ce reprezinta subiectul discutiei si al dezbaterii.
  • Atunci cand are dificultati in a intelege o lectie, cautati impreuna materiale video sau audio care explica respectiva notiune. Datorita stilului sau de invatare, copilul va intelege mai usor informatiile prezentate in acest mod.
  • Daca doreste sa isi verifice cunostintele, pune-i intrebari la care sa raspunda oral, nu in scris.
  • Pune-i la dispozitie materiale audio atunci cand invata o limba straina. Il va ajuta nu numai in insusirea corecta a pronuntiei, dar si in memorarea regulilor de gramatica si a cuvintelor noi.
  • să recite, să spună cu voce tare informațiile pe care dorește să le rețină mai mult timp.
  • să fie încurajat să întrebe cadrele didactice dacă poate prezenta temele și sub forma prezentărilor orale.
  • să înregistreze audio punctele importante pe care dorește să le rețină și apoi să le asculte repetat.
  • să parcurgă rapid de la un capăt la altul textul, să privească imaginile, titlurile capitolelor, alte indicii și să verbalizeze, cu voce tare, ce idei sunt transmise în carte, înainte de a se apuca de o lectură nouă.
  • să spună obiectivele, etapele de lucru cu voce tare de fiecare dată când începe rezolvarea sarcinilor.
  • să citească cu voce tare ori de câte ori este posibil, în acest fel sensul cuvintelor este mai bine înțeles.
  • să folosească  foi de matematică pentru a încadra corect coloanele și a efectua corect rezultatele atunci când face calcule, să calculeze cu voce tare.
  • să folosească diferite culori și imagini în notițele pe care le ia, în exercițiile din carte, în fișe de lucru.
Share