Stilul de învățare AUDITIV
Copiii care folosesc stilul de învățare auditiv preferă să studieze cu un prieten, astfel pot discuta despre materialul de învățat, se aud unul pe celălalt, își pot clarifica nelămuririle.
Recita/spun cu voce tare informatiile pe care doresc sa si le aminteasca mai mult timp ; unii elevi inregistreaza casete audio cu punctele importante pe care vor sa si le aminteasca si le asculta in mod repetat.
Citesc cu voce tare ori de cate ori este posibil, au nevoie sa auda cuvintele pe care le citesc pentru a le intelege mai bine sensul.
Copiii au tendinţa de a fi mai vorbăreţi, le place muzica şi le place să cânte şi să fredoneze.
Sunt buni la gramatică şi la limbi străine.
Au tendința de a procesa informația pornind de la parte la întreg.
Răspund bine la logică şi ordonare secvenţială (pas cu pas) si la informaţia vorbită.
Receptarea informației
Receptarea informației se face predominant prin auz, vorbind, citind cu glas tare, discutând sau procesând gândurile cu voce tare.
Sensibilitatea față de ambient este caracterizată de nevoia permanentă de stimuli auditivi. Când în jurul lor este liniște, vor produce propriile lor sunete, fredonând, cântând, fluierând sau vorbind cu sine. Aceeași metodă o folosesc pentru a acoperi distragerile auditive cauzate de alții.
Remarcă la o persoană necunoscută în special numele persoanei, sunetul vocii, felul cum vorbește și ce anume spune.
Mișcarea ochilor – tind să privească în stânga și în dreapta, în direcția urechilor lor, având doar scurte contacte vizuale cu interlocutorii.
Vorbirea este descriptivă cu privire la sunetele, vocile, muzica, efectele sonore și zgomotele din fundal. Reproduc ceea ce s-a spus deja.
Memoria este bună pentru dialog, poezii, texte, citate, muzică și sunete.
Persoanele auditive își amintesc cu ușurință ce spun sau ce aud, vorbesc singure cu voce tare, nu se descurcă mereu cu instrucțiuni scrise, ascultă cu plăcere alte persoane care citesc cu voce tare, șoptesc în timp ce citesc, agreează discuțiile din clasă, repetă cu voce tare, fredonează, cântă, rețin rapid numele oamenilor cu care vin în contact. Zgomotul este, însă, un factor perturbator al atenției.
Metode de instruire recomandate pentru stilul de învățare auditiv
- Recomanda-i sa citească și sa repete lecțiile cu voce tare. Copiilor cu stil auditiv de învățare le este mai ușor sa memoreze informațiile dacă le aud.
- Deoarece înțeleg mai ușor atunci când discuta despre noțiunea respectiva, copiii cu un stil de învățare auditiv învață mai bine în grup. Ii poți recomanda copilului tău sa își formeze un grup de colegi cu care sa își facă temele și sa învețe. In grup, copilul cu un stil de învățare auditiv învață mult mai ușor și asimilează cu o rapiditate mai mare ceea ce reprezinta subiectul discuției și al dezbaterii.
- Atunci când are dificultăți în a înțelege o lecție, cautați împreună materiale video sau audio care explica respectiva noțiune. Datorita stilului sau de învățare, copilul va înțelege mai ușor informațiile prezentate în acest mod.
- Daca dorește sa își verifice cunoștințele, pune-i întrebări la care sa răspundă oral, nu în scris.
- Pune-i la dispoziție materiale audio atunci când învață o limba străină. Il va ajuta nu numai în însușirea corecta a pronunției, dar și în memorarea regulilor de gramatica și a cuvintelor noi.
- să recite, să spună cu voce tare informațiile pe care dorește să le rețina.
Să fie încurajat să întrebe cadrele didactice dacă poate prezenta temele și sub forma prezentărilor orale
- să înregistreze audio punctele importante pe care dorește să le rețină și apoi să le asculte repetat.
- să parcurgă rapid de la un capăt la altul textul, să privească imaginile, titlurile capitolelor, alte indicii și să verbalizeze, cu voce tare, ce idei sunt transmise în carte, înainte de a se apuca de o lectură nouă.
- să spună obiectivele, etapele de lucru cu voce tare de fiecare dată când începe rezolvarea sarcinilor.
- să citească cu voce tare ori de câte ori este posibil, în acest fel sensul cuvintelor este mai bine înțeles.
- să folosească foi de matematică pentru a încadra corect coloanele și a efectua corect rezultatele atunci când face calcule, să calculeze cu voce tare.
- să folosească diferite culori și imagini în notițele pe care le ia, în exercițiile din carte, în fișe de lucru.
Citiți aici și despre stilul de învățare kinestezic.
Citiți aici și despre stilul de învățare vizual.