Descriere

Receptarea informației se face în principal, prin senzațiile pielii, prin pipăit, prin folosirea mâinilor și degetelor, prin percepții (fizice sau emoționale). Preferă acționarea mușchilor motori, prin implicarea în activități de mișcare, prin explorare, manipularea obiectelor noi cu care vin în contact.

Sensibilitatea față de ambient se bazează pe senzațiile fizice, atât personale, cât și ale altora. Sunt conștienți de modalitățile de comunicare nonverbală, cum sunt expresiile faciale, limbajul corpului și tonurile vocii. Descifrează mai bine sentimentele altor persoane decât cuvintele acestora. Au tendința de a alunga negativismul și sentimentele altora pentru a se concentra asupra sarcinilor. Au nevoie de spațiu pentru a se deplasa, atenția le este atrasă de mișcare, sunt distrași de mișcările altora, deși au nevoie să se miște ei înșiși pentru a învăța.

Remarcă la o persoană necunoscută în primul rând, modul cum se simt în prezența respectivei persoane (instinctiv). Remarcă apoi, modul cum acționează persoana, ce anume face persoana și ce au făcut sau fac împreună.

Mișcarea ochilor – tind să privească interlocutorii direct, pentru a le descifra expresiile faciale și limbajul corpului. Ascultă și gândesc cel mai bine atunci când țin ochii în jos și privesc în depărtare, cu contact vizual redus, deoarece aceasta este poziția pentru conectarea învățării cu mișcarea. Dacă în jur există mișcare, ochii lor se vor îndreapta într-acolo.

Vorbirea este descriptivă cu privire la confortul personal, senzațiile fizice și emoțiile proprii. Se exprimă folosind mișcările mâinilor și comunicarea nonverbală. Folosesc verbe de acțiune. Vorbesc despre ”făcut”, ”câștigat” și ”obținut”. În general, ajung foarte repede la subiect.

Memoria este bună pentru evenimentele legate de sentimente și senzații fizice, precum și pentru ceea ce este legat de gestica mâinilor, pentru acțiuni, mișcări.

Persoanele tactile/kinestezice își amintesc toate experiențele trecute ce au presupus mișcare sau acțiune, rezolvă efectiv și aplicat problemele, bat din picior sau cu un obiect în masă, comunică deschis și ”colorat”, găsesc modalități diverse de a face mișcare în orice împrejurare, își pierd interesul când nu sunt implicate activ, nu pot sta liniștite timp îndelungat, ating persoanele cu care comunică verbal, adoră recompensele cu caracter fizic (ce implică acțiuni).

Metode de instruire recomandate

  • să folosească pentru memorare plimbarea prin camera de studiu și să spună cu voce tare ce are de învățat, folosind notițele.
  • să facă exerciții pentru mâini, degete, picioare, tălpi, părțile corpului, inclusiv în clasă, fără să deranjeze colegii și ora de curs
  • să încerce, în timp ce studiază, ascultă, să se joace cu o minge de tenis, să strângă în pumn o minge elastică sau ceva similar.
  • să practice unul sau chiar mai multe sporturi
  • să fie încurajat să studieze într-un spațiu adecvat, folosind un scaun diferit, confortabil, chiar un șezlong cu o pernă de sprijin, unde să se poată relaxa în același timp. Biroul sau banca nu sunt totdeauna cele mai bune soluții.
  • să studieze cu muzică în fundal (muzica recomandată, dacă există înclinații, este cea clasică, atât pentru relaxare cât și pentru concentrarea atenției).
  • să decoreze cum dorește mediul în care lucrează, să alegă culoarea favorită care consideră că ajută la concentrare.
  • să încerce să citească prin folii transparente colorate, care ajută la concentrarea atenției. Înainte de a alege culoarea potrivită, poate încerca o varietate de culori.
  • să ia frecvent mici pauze – este important pentru concentrare!!!, recomandarea este de 15-25 minute de studiu, 3-5 minute de pauză.
  • să încerce o tehnică de învățare și memorare specială Cu ochii închiși scrie cu degetul ideea în aer sau pe o suprafață, în timp ce găsește imaginea și sunetul cuvintelor în minte. Când dorește să-și amintească informația închide ochii și vede cu ”ochii minții” ce a învățat anterior.
Sharing is caring