Descriere

Receptarea informației se face cu ușurință prin văz, folosind materiale vizuale, sau urmărind demonstrații în direct.

Sensibilitatea față de ambient este vizuală, necesită ambient atractiv, sunt distrași de dezordinea vizuală.

Remarcă la o persoană necunoscută  în principal chipul persoanei, hainele și aspectul general.

Mișcarea ochilor – când se gândesc, tind ridice ochii spre tavan, când ascultă, au nevoie de contact vizual cu vorbitorul și doresc ca ascultătorul să asigure, de asemenea, contact vizual.

Vorbirea este caracterizată de descrierea elementelor vizuale, cum ar fi culoarea, forma, mărimea și aspectul general.

Memoria este bună în privința aspectului vizual al ambientului, al textelor scrise, punerea în  pagină, desene, fețe umane.

Persoanele vizuale întâmpină dificultăți de concentrare asupra activităților verbale, preferă să privească decât să vorbească sau să acționeze, sunt bine organizate, își amintesc ușor ce văd, citesc și ortografiază bine, au o personalitate tăcută și liniștită și observă detalii.

Metode de instruire recomandate

  • să ia notițe – astfel dezvoltă o cale eficientă pentru o învățare de lungă durată.
  • să privească persoana cu care vorbesc – ajută la concentrare asupra sarcinii de învățare.
  • să aleagă un loc de învățare liniștit – dacă dorește poate să asculte muzică în fundal, eventual în căști, zgomotul din jur poate distrage atenția.
  • să întrebe profesorul/părintele când nu înțelege, o nouă explicație ajută la fixarea noțiunilor.
  • să fie lăsat să învețe singur dacă așa consideră că se descurcă optim.
  • să ia multe notițe și să le explice detaliat, în josul paginii.
  • să rescrie, dând o notă personală, notițele luate de la colegi înainte de a se apuca de învățat.
  • să utilizeze culori pentru a sublinia ideile principale.
  • să-și stabilească obiectivele și să le noteze, eventual la loc vizibil unde sunt ușor de citit, înainte de a începe o sarcină/ temă pentru acasă.
  • să “scaneze” imaginile, fotografiile, schemele, titlurile, înainte de a începe să citească un capitol/lecție/carte.
  • să-și plaseze, pe cât posibil, spațiul de învățare (birou, bancă, masă de lucru) departe de ușă și ferestre și, eventual, să stea cât mai în fața clasei.
  • să noteze ideile principale pe diverse cartonașe, apoi să le verifice.
  • să folosească materiale ajutătoare (diagrame, hărți, postere, scheme, filme, prezentări video)  atunci când studiază sau când are de pregătit o temă.
Share