Evaluări naționale, rapoarte, studii

Care a fost ultima medie de admitere la liceele din București în 2021

Ministerul Educației a publicat sâmbătă, 24 iulie, ora 10:00, pe site-ul admitere.edu.ro, rezultatele repartizării computerizate în învățământul liceal de stat a absolvenților clasei a VIII-a (pentru anul școlar 2021 – 2022). Au fost repartizați 89.983 de elevi (98,54%) în învățământul liceal de stat din totalul elevilor cu opțiuni completate (91.315):  57.574 de candidați au fost repartizați la filiera teoretică 32.409 […]

Evaluarea Națională 2021 la matematică din Franța

Matera – lecții de matematică a publicat pe pagina de facebook varianta examenului de Evaluare Națională la matematica pe care elevii îl susțin în Franța, examen care se numește Diplome nationale du brevet. Am tradus integral pentru dvs. subiectele. Diplome nationale du brevet – Sesiunea 2021 Matematica – Seria generală Durata examenului: 2 ore 100 puncte Imediat […]

Toate testele de antrenament pentru Evaluarea Națională 2021

Ministerul Educației a pus la dispoziția elevilor de clasa a VIII-a care au susținut examenul de Evaluare Națională 2021 modele de teste de antrenament și baremele de corectare, în mai multe seturi de pregătire la română și matematică. Testele au fost concepute pe baza unor programe școlare noi, iar Evaluarea s-a susținut pentru prima dată de […]

Precizări privind redactarea lucrărilor din cadrul examenului de Evaluare Națională 2021

Ministerul educației a venit cu precizări importante privind redactarea lucrărilor din cadrul examenului de evaluare națională 2021. Precizările au fost transmise către toate inspectoratele prin nota 29582 in data de 04.06.2021. 1.La probele scrise ale evaluării naționale elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite pagini suplimentare dacă este cazul. Capsarea broșurilor se […]

Studiul IRES – 80% din părinți doresc să fie implicați direct în decizia participării fizice a copilului la școală

Studiul IRES  „Înapoi la școală – Școala în pandemie” Volumul eșantionului a fost de 1175 de părinți cu copii de vârstă școlară (5-19 ani) care vor frecventa cursurile şcolii în anul școlar 2020-2021; eșantion multi-stratificat, probabilist; eroare maximă tolerată ±2,7%; metoda de culegere – CATI – chestionar cules telefonic, perioada culegerii datelor 10-14 august 2020.  Conform studiului: Pentru […]

9% din note s-au modificat în urma contestațiilor de la Evaluarea Națională 2020

Grupul civic Părinții Cer Schimbare a realizat o analiză a contestațiilor depuse după desfășurarea examenelor din cadrul Evaluării Naționale 2020 la fiecare disciplină de examen. Am studiat rezultatele de la limba și literatură română, matematică și limba maternă. Am analizat care a fost procentul contestațiilor depuse, dacă în urma acestora notele elevilor au crescut sau […]

Analiza contestațiilor de la Evaluarea Națională 2020

În urma contestațiilor depuse după desfăşurarea examenelor din cadrul Evaluării Naționale 2020, au apărut situații în care diferențele dintre notele obținute la evaluare și notele obținute după contestații au fost chiar și de 2,3 puncte mai puţin sau de 5,65 puncte mai mult. Grupul civic Părinții Cer Schimbare a realizat o analiză a acestor rezultate, […]

Educația pe repede înainte

Programa școlară este foarte încărcată! Există foarte puțin timp alocat fiecărei noțiuni noi și nu există timp pentru aprofundarea și fixarea noțiunilor nou predate. Ca părinți, am analizat și noi programa școlară pentru clasele V-VII, pentru materiile Matematică și Limba și Literatura Română. Astfel, am constatat că programa prevede foarte multe noțiuni noi și lecții […]

Rolul temelor pentru acasă

Ministerul Educației a organizat un studiu la nivel național privind rolul, utilitatea, importanța și consistența temelor pentru acasă. Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți. Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat […]

La ce sunt bune temele pentru acasă?

Timpul petrecut de copii în ceea ce privește temele pentru acasă variază enorm în întreaga lume, în funcție de presiunile și așteptările fiecărei țări Conform ultimelor date PISA 2015 , elevii de 15 ani petrec în medie 17 ore pe săptămână pe activități cum ar fi teme, proiecte sau pregatire suplimentara. Datele din publicația Eurydice privind timpul de instruire ne […]

Talis 2018 – Studiul internațional centrat pe condiţiile de lucru asigurate profesorilor în școli

Talis 2018 – Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare inițiat de OCDE (Teaching and Learning International Survey – TALIS) este cel mai amplu studiu comparativ internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli din 46 de țări de pe 5 continente. În același timp, reprezintă o ocazie pentru profesori și […]

Talis 2013 – Studiul international centrat pe condiţiile de lucru asigurate profesorilor în scoli

TALIS 2013 – Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învătare al OCDE, este primul studiu internaţional centrat pe mediul de învăţare si pe condiţiile de lucru asigurate profesorilor în scoli. Studiul pune accent pe temele care, conform cercetărilor, pot influenta procesul efectiv de predare. Cadrele didactice vorbesc despre formarea lor inițială și formarea profesională de care […]

Ce este studiul Talis

Prezentare TALIS Talis – Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare, este primul studiu internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli. Acest studiu reprezintă o ocazie pentru profesorii și directorii instituțiilor de învățământ de a contribui la analiza sistemului educațional și dezvoltarea politicii educaționale. Analiza transnațională realizată în […]

Cele două scenarii din proiectul „România educată”

Proiectul „România Educată” propune două scenarii pentru structura sistemului educațional, vizând toate ciclurile de învățământ. Ambele scenarii propun dezvoltarea învățământului de tip dual, prevăd un rol crescut portofoliilor educaționale, care devin operaționale si tranziții mai flexibile între ciclurile de invatamant. Mai jos va prezentam o sinteza din raportul „România Educată”. Scenariul 1 Educația timpurie 1. […]

Evaluarea elevilor și studenților – Raportul „România Educată”

Evaluările naționale din România sunt de mai multe feluri și au mai multe roluri Evaluarea de final de clasă pregătitoare are rol de orientare și optimizare a actului educativ, în vederea integrării corespunzătoare și responsabile a copiilor în sistemul educațional. Nu este o evaluare în sensul clasic, ci o cartografiere a nivelului de dezvoltare a […]

Durata anului școlar în Europa 2017 – 2018

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Durata anului școlar în Europa 2015 – 2016

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]

O mai bună cunoaștere a elevilor, cu tot ce le este specific, poate ameliora procesul de educaţie și învăţarea

În studii și cercetări realizate în ţări dezvoltate din Europa, în Statele Unite ale Americii, dar și în ţara noastră tot mai frecvent se subliniază faptul că între societate și școală există o ruptura greu de depășit: societatea este postmodernă, în timp ce școala a rămas încă în stadiul modernităţii. În societăţile moderne, cunoașterea este […]

Au încredere elevii români în profesori?

România se plasează pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește încrederea elevilor în profesori. Această arată un studiu efectuat de RBL și D&D Research în 2017, studiu care a avut că obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a urmărit realizarea unor analize comparative între modul în care este perceput profesorul în […]

Rolul Evaluărilor Naţionale de la cls a II-a, cls a IV-a si cls a VI-A

Ce sunt evaluările naţionale de la cls a II-a, a IV-a si a VI-A? Evaluările naţionale de la cls a II-a, a IV-a, a VI-a) au drept referenţial testările internaţionale TIMSS, PIRLS, PISA. Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în perioada școlarizarii, iar accentul nu se […]

Ce urmăresc evaluările naționale cls a II-a?

Evaluările Naționale de la clasa a II-a își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în școala, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe care elevul trebuie să le posede aptitudinile, abilitatile pe care el trebuie să si le însuşească contextul în care elevii vor […]

Rezultatele evaluării naţionale clasa a II-a

Rezultatele evaluării naţionale clasa a II-a, la nivel național, sunt consemnate și analizate într-un Raport Național, elaborat de către CNPEE, raport centralizat, întocmit anual, care cuprinde toate informațiile referitoare la elaborarea, administrarea și evaluarea testelor utilizate în cadrul EN II, în anul școlar respectiv. Încă din momentul introducerii evaluării competențelor fundamentale la finalul clasei a […]

Ce este PISA?

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor OECD / PISA este o evaluare standardizată internaţional, cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor societăţii cunoaşterii, vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile. Vârsta de 15 […]

Sistemul de învăţământ din România este ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate

Menţinerea actualului sistem de învăţământ din România pune în pericol competitivitateaşi prosperitatea ţării. Acest sistem are patru mari probleme: este ineficient este nerelevant este inechitabil este de slabă calitate Sistemul de învăţământ este ineficient Tabelul urmator arată performanţele obţinute de elevii din România la principalele evaluări internaţionale: PISA, TIMSS şi PIRLS. (Vezi aici modele de […]

ISCED – Clasificarea internațională standard a educației

ISCED – Clasificarea Internațională Standard a Educației – a fost elaborată pentru a facilita compararea statisticilor și indicatorilor naționali privind educația. Deoarece sistemele de educaţie diferă din punct de vedere al structurii şi al conţinutului programei de învăţământ, poate fi dificil de comparat performanţele ţărilor în decursul timpului. Pentru a înţelege şi a interpreta corect […]

Ce urmăresc evaluările naționale de la clasa a IV-a?

Evaluările Naționale de la clasa a IV-a își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în școala, iar accentul nu se pune pe cunoștințele elevilor, ci pe: cunoştinţele pe care elevul trebuie să le posede aptitudinile, abilitatile pe care el trebuie să si le însuşească contextul în care elevii vor […]

Rezultatele evaluării naţionale clasa a IV-a

Rezultatele evaluării naţionale clasa a IV-a sunt consemnate și analizate într-un Raport Național, elaborat de către CNPEE, raport centralizat, întocmit anual, care cuprinde toate informațiile referitoare la elaborarea, administrarea și evaluarea testelor utilizate în cadrul EN IV, în anul școlar respectiv. Testele scrise de la EN IV acoperă competenţele de înţelegere a textului scris, literar, […]

Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Monitorul educatiei 2017

Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Comisia Europeană a făcut publice statistici oficiale, care dau dimensiunea reală a sistemului de educatie românesc. ”Monitorul educației și formării” este un raport realizat de Comisia Europeană pe tema Educației.  În respectivul raport învățământul din fiecare dintre statele membre este analizat în detaliu. „Monitorul educației și formării” […]

Învăţământul gratuit COSTĂ!

Deşi legea prevede gratuitatea învăţământului public, realitatea ne arată că părinţii trebuie să facă faţă unor cheltuieli strâns legate de şcolarizarea copiilor lor. Fie că este vorba de uniformă, manuale alternative, rechizite, fondul clasei şi cel al şcolii, transportul spre şi dinspre şcoală sau meditaţii, costurile „ascunse” ale învăţământului reprezintă obstacole greu de depăşit în […]

Ce rol joacă școala în starea de bine a copilului – Analiză

Starea de bine este strâns legată de învățare și motivație. Nimeni nu poate fi bun în ceea ce face dacă nu e într-o stare bună. Contextele în care trăim pot stimula sau, dimpotrivă, deteriora starea de bine. Este un lucru valabil și pentru locul în care un copil își petrece  o foarte mare parte din […]

Factori de risc în activitatea şcolară

Începutul vietii scolare aduce schimbări profunde în activitatea zilnică a copilului. Copilul intră într-o colectivitate care are reguli, un regim dirijat de activitate, cu program de muncă, cu cerinte sporite si cu efort mai mare. Activitatea zilnică a elevilor trebuie astfel organizată încât starea de sănătate a acestora să nu fie prejudiciată ci, dimpotrivă, promovată. […]

Efectele restructurării şcolii profesionale

Școlile profesionale s-au restructurat în două etape În 2003 au fost transformate în școli de arte și meserii de către Ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu În 2009 Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a hotărât să nu mai aloce cifre de şcolarizare acestor instituţii de învăţământ. 2003 În anul 2003 s-au restructurat şcolile profesionale și s-au înlocuit cu […]

Bullying-ul în școli – Studiu Salvați Copiii

Bullying-ul în școli – primul studiu național lansat de „Salvați Copiii” cu privire la fenomenul de bullying în școli. Cercetarea a urmărit modul în care copiii și părinții percep bullying-ul, atitudinile şi comportamentele acestora în diferite contexte sociale, la şcoală, în grupul de prieteni, în mediul online, precum și măsurarea incidenţei cazurilor de bullying în […]

Ce urmăresc evaluările naționale cls a VI-a?

Evaluările Naționale de la clasa a VI-a își propun să evalueze capacitățile elevilor de a face corelaţii specifice într-un context transdisciplinar. Evaluarea națională clasa a VI-a – Combinaţia de teste limba română – limba moderna În cazul probei transdisciplinare „Limbă şi comunicare”, s-a optat pentru urmărirea a două competenţe, aflate în mod necesar în conformitate cu […]

Rezultatele evaluării naţionale clasa a VI-a

Rezultatele evaluării naţionale clasa a VI-a sunt consemnate și analizate într-un Raport Național, elaborat de către CNPEE, raport întocmit anual, care cuprinde toate informațiile referitoare la elaborarea, administrarea și evaluarea testelor utilizate în cadrul EN VI, în anul școlar respectiv. Rezultatele evaluării naţionale clasa a VI-a – combinaţia de teste limba română – limba engleză […]

Evaluarea școlilor din România – Studiu OECD

In 2017, la cererea și in strânsă colaborare cu Ministerul Educației din Romania, OCDE și UNICEF au realizat o analiza care vizează sistemul de evaluare și examinare din România. Analiza încurajează România să plaseze învățarea în centrul evaluării și examinării. Aceasta înseamnă trecerea la un sistem in care testarea nu reprezintă doar o modalitate de […]

Evaluarea profesorilor – Studiu OECD

In 2017, la cererea și in strânsă colaborare cu Ministerul Educației din Romania, OCDE și UNICEF au realizat o analiza care vizează sistemul de evaluare și examinare din România. Analiza încurajează România să plaseze învățarea în centrul evaluării și examinării. Aceasta înseamnă trecerea la un sistem in care testarea nu reprezintă doar o modalitate de […]

Evaluarea elevilor – Studiu OECD

In 2017, la cererea și in strânsă colaborare cu Ministerul Educației din Romania, OCDE și UNICEF au realizat o analiza care vizează sistemul de evaluare și examinare din România. Analiza încurajează România să plaseze învățarea în centrul evaluării și examinării. Aceasta înseamnă trecerea la un sistem in care testarea nu reprezintă doar o modalitate de […]
Sharing is caring!