parintiicerschimbare@gmail.com

Ce este studiul Talis

Prezentare TALIS Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (TALIS) este primul studiu internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli. Acest studiu reprezintă o ocazie pentru profesorii și directorii instituțiilor de învățământ de a contribui la analiza sistemului educațional și dezvoltarea politicii educaționale. Analiza transnațională realizată în cadrul […]

Cele două scenarii din proiectul „România educată”

Proiectul „România Educată” propune două scenarii pentru structura sistemului educațional, vizând toate ciclurile de învățământ. Ambele scenarii propun dezvoltarea învățământului de tip dual, prevăd un rol crescut portofoliilor educaționale, care devin operaționale si tranziții mai flexibile între ciclurile de invatamant. Mai jos va prezentam o sinteza din raportul „România Educată” Scenariul 1 Educația timpurie 1. […]

Evaluarea elevilor și studenților – Raportul „România Educată”

Evaluările naționale din România sunt de mai multe feluri și au mai multe roluri, astfel: Evaluarea de final de clasă pregătitoare are rol de orientare și optimizare a actului educativ, în vederea integrării corespunzătoare și responsabile a copiilor în sistemul educațional. Nu este o evaluare în sensul clasic, ci o cartografiere a nivelului de dezvoltare […]

Cat costa educaţia gratuita in România – Studiu Salvaţi copiii 2018

In Romania, educatia este gratuita doar in lege. In 2010, un studiu realizat de Organizatia Salvati Copiii arata, in premiera, ca educatia este, in Romania, gratuita doar in teorie.  In medie, suma pe care elevul o aducea de acasa, pentru a beneficia de educatie, era, atunci, de 1.490 de lei. (vedeti aici raportul din 2010) […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2017/2018

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Raport de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu

Raportul de față prezintă o analiză sistematică a rezultatelor procesului de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică, lansate în dezbatere de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației în perioada 29 decembrie 2017 – 1 martie 2018. Chestionarul online a fost accesat de 3520 de persoane și au fost validate după prelucrarea statistică un număr de 2612 […]

Au incredere elevii in profesori? Romania, pe ultimul loc in Europa la acest capitol

România se plasează pe ante-penultimul loc în lume și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește increderea elevilor in profesori. Studiul a avut ca obiectiv evaluarea statutului meseriei de profesor în România și a folosit întrebările din studiul internațional Global Teacher Status Index, ceea ce a permis realizarea unor analize comparative între modul în […]

Ce este PISA?

Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor OECD / PISA este o evaluare standardizată internaţional, cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi elevii de 15 ani să facă faţă provocărilor societăţii cunoaşterii, vieţii active sau vieţii educaţionale, fie că se vor confrunta curând cu piaţa muncii, fie că îşi vor continua studiile. Vârsta de 15 […]

Sistemul de învăţământ din România este ineficient, nerelevant, inechitabil şi de slabă calitate

Menţinerea actualului sistem de învăţământ din România pune în pericol competitivitatea şi prosperitatea ţării. Acest sistem are patru mari probleme: este ineficient este nerelevant este inechitabil este de slabă calitate Sistemul de învăţământ este ineficient Tabelul urmator arată performanţele obţinute de elevii din România la principalele evaluări internaţionale: PISA, TIMSS şi PIRLS. Cu excepţia rezultatelor la lectură […]

Clasificarea internationala standard a educatiei

Clasificarea Internațională Standard a Educației – ISCED a fost elaborată de UNESCO pentru a facilita compararea statisticilor și indicatorilor naționali privind educația, pe baza unor metode și definiții convenite la nivel internațional. ISCED permite colectarea, elaborarea și prezentarea, într-o manieră uniformă, a statisticilor privind educația. Informaţiile compilate în conformitate cu ISCED pot fi utilizate pentru […]

Temele pentru acasă – consultare națională privind rolul, consistența și eficiența temelor pentru acasă

Analiza se bazează pe date colectate în cadrul unui demers de consultare publică inițiat de Ministerul Educației Naționale privind temele pentru acasă ale elevilor. Consultarea a avut ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul acestor sarcini ale elevilor. Demersul consultativ s-a desfășurat în perioada 7-20 noiembrie 2017 și a […]

Temele? La ce sunt bune?

Conform ultimelor date PISA 2015 , elevii de 15 ani petrec în medie 17 ore pe săptămână pe activități cum ar fi teme, proiecte sau pregatire suplimentara. Datele din publicația Eurydice privind timpul de instruire ne arată că durata medie a unei săptămâni școlare în Europa pentru același grup de vârstă este de aproximativ 26 de ore. In total inseamna 43 […]

Cum vede Comisia Europeană şcoala din România – Monitorul educatiei 2017

Comisia Europeană a făcut publice statistici oficiale, care dau dimensiunea reală a sistemului de educatie românesc. ”Monitorul educației și formării” este un raport realizat de Comisia Europeană pe tema Educației.  În respectivul raport învățământul din fiecare dintre statele membre este analizat în detaliu. “Monitorul educației și formării” este publicația anuală de referință a Comisiei în […]

Rezultate evaluare manuale clasa a V-a

PROCES-VERBAL de evaluare a ofertelor 1944/2007 cu ocazia evaluării calităţii ştiinţifice si a criteriilor de conformitate aferente proiectelor de manuale şcolare la procedura licitaţie deschisa Nr. anunţ de participare SEAP – 173858/16.03.2017 Valoarea estimata fara TVA a acordului-cadru 40.318.767,20 RON Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preţ Comisia de evaluare numita prin Decizia nr. […]

Învăţământul gratuit COSTĂ! – Studiu Salvaţi copiii 2010

Deşi legea prevede gratuitatea învăţământului public, realitatea ne arată că părinţii trebuie să facă faţă unor cheltuieli strâns legate de şcolarizarea copiilor lor. Fie că este vorba de uniformă, manuale alternative, rechizite, fondul clasei şi cel al şcolii, transportul spre şi dinspre şcoală sau meditaţii, costurile „ascunse” ale învăţământului reprezintă obstacole greu de depăşit în […]

Timpul total de instruire in Europa, in invatamantul obligatoriu 2015/2016

Timpul de instruire reprezintă durata pe parcursul căreia o școală publică trebuie să asigure instruirea elevilor la toate disciplinele integrate în curriculumul obligatoriu și opțional, în cadrul școlii și în activități în afara școlii, care sunt părți formale din programele obligatorii. Timpul de instruire nu include pauzele dintre ore sau alte întreruperi, timpul opțional în afara […]

Ce rol joaca scoala în starea de bine a copilului

Școala joacă un rol important în dezvoltarea caracterului copiilor și tinerilor și inter-relaționarea lor, în asigurarea stării de bine individuale și colective. Mediul psiho-social școlar se referă la mediul social, relațiile interpersonale în școală și felul în care elevii și personalul interacționează, dar se referă și la experiența elevilor referitoare la procesul de învățare. A […]

Factori de risc în activitatea şcolară – Raport naţional

În condiţiile transformărilor continue din sistemul de învăţământ din ţara noastră, se pune problema efectului pe care modul de desfăşurare a procesului instructiv-educativ îl are asupra noilor generaţii. Suprasolicitarea elevilor este o problemă a timpului ocupat de activităţile obligatorii ce se amplifică prin modul şi gradul de solicitare a elevului la îndeplinirea sarcinilor şcolare. Timpul […]

Cat plateste ministerul pentru un manual, cat plateste parintele?

Ministerul Educatiei a organizat in 2014 licitatia pentru manuale scolare pentru clasa clasa I si a II-a Licitatia numarul 150520/19.04.2014 Autoritate contractanta: Centrul National de Evaluare si Examinare Denumire contract: Achizitie manuale scolare noi pentru pentru clasa I si a II-a https://www.e-licitatie.ro/Public/Common/Notice/CNotice/CNoticeView.aspx Meniu – Anunturi – Anunturi de participare – cautare dupa autoritate contractanta: Centrul National de Evaluare si […]

Efectele restructurării şcolii profesionale

In anul 2003 s-au restructurat şcolile profesionale si s-au înlocuit cu şcolile de arte si meserii in mandatul Ecaterinei Andronescu. Restructurarea s-a făcut prin legea nr. 268 din 13 iunie 2003 – pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995, unde se stipulează: Art.15 (5) Sistemul naţional de învăţământ cuprinde următoarele niveluri: a) învăţământ preşcolar: grupa […]

Trebuie schimbata paradigma de evaluare a elevilor

Autor Constantin Lomaca De curând a fost lansat public în România, Raportul “România 2017 – Studii OCDE privind evaluarea şi examinarea în domeniul educaţiei”. El este rodul unei analize a OCDE şi UNICEF (colaborare în premieră dintre cele două instituţii pe această tema) şi a fost făcut “la cererea şi în strânsă colaborare cu Ministerul Educaţiei […]

Bullyingul in randul copiilor – Studiu Salvati Copiii

În primul rând, trebuie menționat faptul că nu există nici un cuvânt românesc pentru bullying (cuvinte cum ar fi „umilire”, „hărțuire” sunt utilizate uneori, dar acestea nu pot acoperi întregul sens a fenomenului). În plus, există o conștientizare scăzută a problemei, chiar și în rândul profesioniștilor din protecție socială sau din domeniul educațional. Bullying-ul este […]

Evaluarea scolilor din România: de la conformare la îmbunatatiri

Evaluarea unitatilor de învatamânt urmăreşte, de obicei, doua scopuri: îmbunatatiri si responsabilizarea. Evaluările şcolilor în scopul îmbunatatiri sunt, în general, formative si asociate autoevaluării. Acestea pot contribui la dezvoltarea procesului de predare si învăţare, îndreptând atenţia spre structurile si procesele ce influenţează unităţile  şcolare si stând la baza formulării obiectivelor si a planurilor şcolare.  Evaluările […]

Evaluarea profesorilor – Studii OCDE

Evaluarea personalului didactic se refera la modul în care sunt evaluate cadrele didactice si primesc feedback referitor la performantele lor. Evaluările bine structurate pot contribui la îmbunatirea activităţii didactice, care poate creste rezultatele elevilor. Astfel de procese combina diferite tipuri de evaluare si se bazează pe mai multe surse de informaţii pentru a ajuta cadrele […]

Talis 2013 – Studiul international centrat pe condiţiile de lucru asigurate profesorilor în scoli

Studiul Internaţional privind Procesul de Predare-Învătare (TALIS) al OCDE este primul studiu internaţional centrat pe mediul de învăţare si pe condiţiile de lucru asigurate profesorilor în scoli. Studiul pune accent pe temele care, conform cercetărilor, pot influenta procesul efectiv de predare. Cadrele didactice vorbesc despre formarea lor inițială și formarea profesională de care beneficiază, feedbackul […]
Sharing is caring
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Close Menu